پیکر شهید «اسماعیل هنیه» صبح امروز بر دوش مردم ایران اسلامی تشییع شد.

در پی شهادت اسماعیل هنیه، رهبر دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح امروز مردم تهران برای شرکت در مراسم تشییع پیکر این فرمانده محور مقاومت در دانشگاه تهران حضور یافتند.

حدود ساعت دو بامداد دیروز چهارشنبه محل اقامت اسماعیل هنیه در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

اسماعیل هنیه برای حضور در مراسم تحلیف نهمین ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده بود.

هنیه بزرگترین صدای مظلومیت فلسطین بود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای مراسم تشییع شهید هنیه گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی ناشی از عجز و ناتوانی آن‌ها مقابل رزمندگان مقاومت است.

قالیباف اظهار کرد: این وظیفه ما است که در جای مناسب و وقت مناسب عکس العمل داشته باشیم. ما به فرموده رهبرمان خون خواه شهید هنیه هستیم. رژیم صهیونیستی بداند که بهای گزافی برای این مسئله می‌پردازد.

رئیس مجلس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص پایان دوران بزن در رو گفت: ما می‌دانیم که این اقدامات با حمایت و هماهنگی آمریکای جنایت کار رخ داده اگر چه در رسانه‌ها اعلام کنند که ما نمی‌دانسته‌ایم. ما وظیفه داریم که در وقت و محل مناسب به این جنایت پاسخ دهیم.

قالیباف جنایت‌های رژیم صهیونیستی را از عجز و ناتوانی مقابل رزمندگان مقاومت دانست و گفت: هنیه بزرگترین صدای مظلومیت فلسطین بود و با شهادتش این مهم را تصویب کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار زنان، کودکان و غیر نظامیان گفت: ما در این اقدام و جنایات در غزه شاهد رویارویی انسانیت در برابر جنایت هستیم. رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی برای شبیخون در حریم ایران خواهد پرداخت.

مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه»

رهبر انقلاب بر پیکر شهید هنیه نماز خواندند

پس از سخنرانی رئیس مجلس پیکر شهید هنیه وارد دانشگاه تهران شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، بر پیکر این مقام برجسته مقاومت فلسطین نماز اقامه کردند.

مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه»

اشک‌های پزشکیان در مراسم اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید هنیه

مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه»

گفت‌وگوی رهبر انقلاب با فرزندان شهید اسماعیل هنیه

صهیونیست‌ها فکر می‌کنند می‌توانند با ترور هنیه ما را متوقف کنند

خلیل الحیه عضو ارشد حماس در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه اظهار کرد: شعار اسماعیل هنیه که به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی بود را همچنان جاودان خواهیم داشت.

عضو ارشد حماس افزود: تا ریشه‌کنی رژیم صهیونیستی به راه خود ادامه خواهیم. پیمان می بندیم که ملت آواره فلسطین را به سرزمین خود بازگردانیم و دولت مستقل تشکیل بدهیم. 

 اسماعیل ما قربانی شد 

سردار علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم تشییع شهید هنیه گفت: اسماعیل ما قربانی و ذبیح الله شد و اسوه ای شد برای جبهه مقاومت. حادثه شهادت ایشان فقط با شهادت حاج قاسم قابل مقایسه است و یک بار دیگر همانند شهادت حاج قاسم ما داغ دار شدیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: همه جبهه مقاومت خونخواه ایشان خواهد بود؛ هر چند که امروز جبهه مقاومت در مرحله عمل و دشمن صهیونست در مرحله واکنش است‌.

مسلمانان در راه مقاومت و حمایت از فلسطین کوتاه نیایند

آیت‌الله محمدحسن اختری مسئول دفتر فلسطین در تهران نیز در حاشیه مراسم تشییع اسماعیل هنیه گفت: ما همچنان که در طول دوره مقاومت و سال‌های انقلاب شاهد بودیم، شهادت رهبران، بزرگان و پرچمداران جامعه، همواره مقاومت را قوی‌تر و گسترده‌تر می‌کند و مردم را مصمم‌تر می‌شوند.

مسئول دفتر فلسطین بیان کرد: پیام خون این شهیدان به مسلمانان این است که در راه مقاومت و حمایت از فلسطین کوتاه نیایند و در برابر رژیم صهیونیست با تمام توان مقاومت کنند که نابودی اسرائیل تحقق پیدا کنند.

 تشییع پیکر شهید هنیه با حضور مردم از مقابل دانشگاه تهران

ایران درس پشیمان کننده‌ای به رژیم صهیونیستی خواهد داد

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه هم گفت: به نظر می‌رسد که اسرائیل به روز‌های پایانی خود رسیده است و برای اینکه بتواند بقای خود را حفظ کند از هیچ جنایتی روی گردان نیست و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند جمهوری اسلامی ایران درس پشیمان کننده‌ای به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: خون اسماعیل روی زمین نخواهد ماند چرا که ایشان مهمان ما بودند و بزدلانه توسط دشمن به خاک و خون کشیده شدند. ما اطمینان داریم که فرزندان غیور حزب الله در سراسر جهان هر کدام تبدیل به یک اسماعیل هنیه خواهند شد.

مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه»

 امت اسلامی مصیبت بزرگی را تحمل می‌کند

حجت الاسلام شهریاری دبیر کل مجمع تقریب مذاهب هم در این مراسم اظهار کرد: امت اسلامی مصیبت بزرگی را تحمل می‌کند، اما باید بدانیم آنچه که اتفاق افتاده است خواست و اراده الهی بوده است و ما انشاالله انتقام سختی از دشمنان خواهیم گرفت. 

وی بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی امروز به شکست خود پی برده و تلاش می‌کند چهره خود را در جهان بازیابی کند چرا که ظلم بزرگی در این ۹ ماه در غزه صورت گرفته و مردم بی‌گناه بسیاری کشته شده‌اند. 

شهریاری تاکید کرد: همه مردم آزاده جهان به دلیل ظلم‌های رژیم صهیونیستی به صحنه آمده اند و انشاالله به زودی شاهد زوال این رژیم خواهیم بود.

تشییع اسماعیل هنیه

رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه مرگ خود را نزدیک‌تر کرد

پرویز فتاح نیز در مراسم تشییع اسماعیل هنیه بیان کرد: محور مقاومت از امروز قوی‌تر از گذشته به مبارزات خود ادامه خواهد داد و خون این شهید به میلیون‌ها طرفداران ایشان انرژی خواهد داد. 

وی گفت: رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه مرگ خود را نزدیک‌تر کرد و هیچ خللی در مقاومت و پیروزی مردم فلسطین و غزه پیش نخواهد آمد. با این شهادت‌ها به پایان کار اسرائیل نزدیک می‌شویم.

سردار اسماعیل کوثری هم اظهار کرد: پاسخ ایران به ترور شهید هنیه نسبت به گذشته محکم تر خواهد بود.

سردار اشتری نیز تاکید کرد: شهادت سردار سرافراز اسماعیل هنیه خون تازه‌ای در بدن تمام مردم غزه ایجاد خواهد کرد و مبارزات قوی‌تر از گذشته تا نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت.

میثم لطیفی نیز تاکید کرد: این جنایت اوج پستی رژیم صهیونیستی را می‌رساند و خون شهید هنیه جریان اسلام را زنده نگه خواهد داشت.

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه

باید مبارزه کرد تا ریشه فتنه کنده شود

حجت‌الاسلام منتظری رئیس دیوان عالی کشور هم در مراسم تشییع اسماعیل هنیه بیان کرد: بی شک این فاجعه غم بار که موجب جریحه دار شدن قلوب امت غیور اسلام شد به هیج عنوان بی‌پاسخ نخواهد ماند. اسرائیل جنایتکار به زودی به سزای اعمال ننگین خویش خواهد رسید. باید مبارزه کرد تا ریشه فتنه کنده شود.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی هم اظهار کرد: پاسخ وقتی بازدارنده است که در همان سطح اتفاق بیفتد. باید یکی از سران جنایتکار اسرائیل در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه حذف شود.

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ملت ایران به خون‌خواهی از شهید اسماعیل هنیه به عنوان یک وظیفه مسلم عمل خواهد کرد و بدون شک پاسخ ایران پاسخی پشیمان کننده دردناک و عذاب آور خواهد بود به نحوی که رژیم صهیونیستی تا ابد آن را فراموش نکند. این رژیم باید هرچه زودتر از صفحه روزگار محو شود.

مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه»

حق دفاع دولت ایران از حریم خودش محفوظ است

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان نیز اظهار کرد: حق دفاع دولت ایران از حریم خودش محفوظ است و انشاالله پاسخ متناسبی به اتفاقی که افتاد، خواهد داد. یکبار دیگر دشمنان نظام اسلامی و دشمنان بشریت و انسانیت نشان دادند که در ارتکاب هر جنایتی، هیچ ابایی ندارند.

طحان نظیف تاکید کرد: طبیعتاً حق دفاع دولت ایران از حریم خودش محفوظ است و انشاالله پاسخ متناسبی به اتفاقی که افتاد، خواهد داد.

 رژیم صهیونیستی باید به اشد مجازات برسد

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه گفت: رژیم صهیونیستی با انجام این کار جنایت بزرگی را مرتکب شده است. اولا یک مجاهد را به شهادت رساندند و ثانیا میهمان را شهید کردند و ثالثا رهبر جریانی را به شهادت رساندند و باید به اشد مجازات برسند و خواهند رسید.

این عضو فقهای شورای نگهبان درباره پاسخ ایران به این اقدام بزدلانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس عنوان کرد: پاسخ ایران به اقدام رژیم صهیونیستی قاطع خواهد بود.

اقدام رژیم صهیونیستی بزدلانه و ناشی از استیصال بود

پیمان جبلی نیز اظهار کرد:  اقدام بزدلانه و ناشی از استیصال رژیم صهیونیستی، نشان داد که در میدان جنگ با مقاومان، مبارزان و مجاهدات غزه بعد از ۹ ماه به هیچ دستاوردی جز کشتن، نابودکردن و قتل عام زن و کودک بی‌گناه فلسطینی نرسیده است.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این اقدام واکنشی به عملیات غرور آفرین طوفان‌الاقصی است، ادامه داد: این اقدام نشان دهنده استیصالی است که رژیم صهیونیستی به آن دچار شده و هیچ راه خروجی از بحرانی که خودش برای خودش ایجاد کرده است، وجود ندارد. انشاالله خون این شهید و شهدای غزه باعث نابودی کامل اسرائیل به زودی زود خواهد شد.

 تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در خیابان انقلاب 

خبرنگار: فاطمه سیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
شهادت هنر مردان خداست
مبارک و تهنیت باد بر اسماعیل هنیه ردای زیبای شهادت در راه خدا برای آزادی بندگان خدا
رحمت الله علیکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
احسنت به شما مردم ان شاء الله همیشه سرافراز باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
لعنت خدا و رسول خدا بر رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
شهادتش مبارک
آخرین اخبار