رییس فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: هم‌اکنون ۳۷۱ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته زیر پوشش برنامه‌های این هیات در حال ورزش هستند.

 احمد گواری در سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هیات ورزش آمادگی جسمانی و تندرستی در بین ۵۰ فدراسیون ورزشی رتبه سوم را در کشور را دارد.

به گفته وی، رشته آمادگی جسمانی و تندرستی شامل رشته‌های جذاب و متنوع ورزشی است و یکی اهداف راهبردی در چهار سال آینده این فدارسیون این است که تعداد ورزشکاران سازمان یافته را به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سطح کشور افزایش دهد.

وی از برگزاری طرح ملی تابستان فعال در سطح کشور از سوی فدراسیون خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحرک، پویایی و تندرستی آحاد جامعه در کشور آغاز شده است.

رییس فدراسیون آمادگی جسمانی افزود: بر اساس بررسی ارزیابی عملکرد در فدارسیون، چهارمحال و بختیاری جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور کسب کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه در مجمع سالیانه هیات آمادگی جسمانی گفت: این استان بام ایران است و از شرایط جغرافیایی خاص و کوهستانی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

محمود سلیمی افزود: این موضوع تاثیر بسزایی در افزایش استقامت بدنی و آمادگی جسمانی افراد به ویژه ورزشکاران دارد و فیزیولوژی بدن ورزشکاران را برای صعود به قله‌های مرتفع بدون نیاز به اکسیژن مصنوعی را قوی می‌سازد.

وی با اشاره به نقش آمادگی جسمانی و تندرستی در سلامت جسمی و روحی و روانی افراد جامعه، گفت: با ارتقا آموزش و مهارت‌های آمادگی جسمانی می‌توان هزینه‌های درمان آحاد جامعه را کاهش داد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری افزود: فرهنگ توسعه تمرینات آمادگی جسمانی و تندرستی باید در نقاط مختلف استان نهادینه شود و زمینه تحرک، پویایی و نشاط مردم جامعه فراهم شود.

وی گفت: رشته آمادگی جسمانی و تندرستی پایه و اساس همه رشته‌های ورزشی است و لازمه و پیش نیاز در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.

 

برچسب ها: آمادگی جسمانی ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار