رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۲۹۲ واحد گلخانه‌ای در استان، گفت: توسعه گلخانه‌های استان پارسال با احداث ۵۳ واحد به مساحت کل ۷.۱ هکتار بوده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رشد و توسعه گلخانه‌ها در مقایسه با پارسال ۱۱ درصد بوده، گفت: متقاضیان از تسهیلات بانکی هم در این زمینه استفاده کردند که معرفی‌شدگان به بانک شامل ۲۰ مورد با مساحت کل ۸ هکتار و تسهیلات درخواستی به میزان هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های اقلیمی و اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، گلخانه‌ها را با سرعت بیشتری گسترش خواهیم داد و توسعه کشت محصولاتی، چون سبزی و صیفی در مکان‌های مدیریت شده در دستور کار است.

شهبازی با اشاره به فعالیت ۲۹۲ واحد گلخانه‌ای در استان، تصریح کرد: ۲۹۲ واحد گلخانه‌ای با بیش از ۸۰ هکتار مساحت در استان مشغول به تولید هستند که کاهش مصرف ۱۰ برابری آب و نیز استفاده بهینه از منابع مهمترین هدف فعالیت‌ها است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: میزان اشتغال‌زایی در این واحد‌ها ۸۰۵ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۶۱۰ نفر غیر مستقیم است.

وی همچنین بیان کرد: میزان تولیدات امسال گلخانه‌های استان شامل گل شاخه بریده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شاخه، گل گلدانی ۳ میلیون گلدان، خیار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن، گوجه‌فرنگی هزار و ۹۰۰ تن، توت فرنگی۲۸۰ تن، گیاهان دارویی ۲۸ تن، میوه‌های درختی ۱۴۸ تن، نشاء سبزی و صیفی ۲۲ میلیون بوته، نشاء گیاهان‌دارویی ۲ میلیون بوته، نهال ۲ میلیون ۸۰۰ اصله بوده‌است.

به گفته وی، محدودیت منابع اجازه توسعه اراضی در عرصه‌های باز را نمی‌دهد و برای اینکه بتوان با روش‌های نوین آبیاری با مصرف آب کم تولید افزایش یابد، تولید گلخانه‌ای باید توسعه یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.