رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت دانشگاهی نقشه جامع نخاله‌های ساختمانی کشور را ترسیم کنیم.

علی سلاجقه در بیست و نهمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند اظهارکرد: دیروز جشن بزرگ تحلیف را همگی با هم جشن گرفتیم، اما دشمن امروز سعی کرد این جشن بزرگ را به کام مردم و محور مقاومت تلخ کند، اما دشمن بداند که ما با این اتفاقات از حرکت نمی‌ایستیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: میهمان عزیز ما مجاهد فی سبیل الله، اسماعیل هنیه توسط خبیث‌ترین دشمنانمان مورد اصابت قرار گرفت و ما به روح ایشان و تمامی شهدای خدمت درود می‌فرستیم و امیدواریم با سید شهدای محور مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و سید شهدای اهل خدمت، حضرت آیت الله رییسی محشور شوند.

معاون رییس جمهور در ادامه اظهار کرد: والدین ناخلف این فرزند ناخلف می‌دانند که فرزندشان قابلیت سرمایه‌گذاری ندارد و امیدواریم در کمترین زمان به اسفل السافلین واصل شوند.

سلاجقه با اشاره به دو دستور کار بیست و نهمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند کشور تصریح کرد: دستگاه قضا همیشه در تمامی عرصه‌ها در کنار محیط زیست کشور بود و ما از این حمایت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مردم پیگیر موضوعات محیط زیستی در جزئی‌ترین جنبه‌های آن هستند و این تکلیف ما را سنگین می‌کند، افزود: زباله‌های ساختمانی امروز چهره شهر‌ها را ناهمگون کرده است و این مساله باید به‌صورت شایسته برای مردم کشور مدیریت شود.

وی اضافه کرد: چرخه پسماند و نخاله‌های ساختمانی باید از ابتدا تا انتها مدیریت شود و ما در برخی از نقاط در اطراف شهر‌ها شاهد هستیم که نخاله‌های ساختمانی منجر به دره‌زایی و کوه‌زایی شده است و این انباشت ناخواسته در طبیعت انجام می‌گیرد و خیلی از این انباشت‌ها رانش‌های مصنوعی ایجاد می‌کند و این اگر مدیریت نشود می‌تواند بحران به وجود آورد.

سلاجقه ادامه داد: یک کارگروه باد در برنامه هفتم تشکیل شود و بتوانیم این مساله را مدیریت کنیم. می‌توانیم با استفاده از ظرفیت دانشگاهی نقشه جامع نخاله‌های ساختمانی کشور را ترسیم کنیم و تنها باید مشوق‌هایی در این زمینه قرار دهیم.

وی بهترین‌ها را برای دولت چهاردهم خواستار شد و افزود: با تعاریفی که رهبری معظم از رییس جمهور محترم دارند قطعا دولت آینده موفق خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، سلاجقه در پایان اظهار کرد: یکی از خواسته‌های اصلی ما از دولت چهاردهم این است که از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حل مسایل محیط زیست کشور استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار