وقوع دما‌های ۴۸ و ۴۹ درجه تا هفته آینده در خوزستان ادامه دارد.

 محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا اوایل هفته آینده نوسانات یک الی ۲ درجه‌ای دما در سطح استان مورد انتظار است؛ لذا وقوع دما‌های ۴۸ و ۴۹ درجه در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود. 

 او افزود:طی امروز به سبب جریانات جنوبی افزایش رطوبت و پدیده شرجی در سواحل شرقی و جنوب شرقی تا بخش‌هایی از مرکز وجود دارد و به تدریج تا بامداد فردا از شدت آن به جز در سواحل شرقی کاسته خواهد شد. همچنین طی بعد از ظهر امروز به سبب بالا بودن ضرایب ناپایداری احتمال رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده در ارتفاعات شرقی و شمالِ شرقی استان دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از فردا تا شنبه سرعت وزش باد‌ها در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی متوسط تا نسبتاً شدید و همراه با تندباد‌های لحظه‌ای خواهد بود؛ لذا احتمال خیزش گردوخاک‌های موقتی و محلی نیز وجود دارد. شمال خلیج فارس نیز طی این مدت مواج است.

در شبانه روز گذشته امیدیه با دمای ۴۸.۴ و ایذه با ۲۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند. در این مدت بیشینه و کمینه دمای اهواز ۴۷.۸ و ۳۲.۲ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.