مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مناسبات جدی در جهان اسلام، مناسبات حقوقی و قضایی است.

 ابوالحسن رضایی در جمع خبرنگاران در ارتباط با روز بسیج حقوقدانان بیان کرد: چهاردهم مرداد ماه مصادف با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بوده که با توجه نقش آفرینی موثر حقوقدانان بسیجی در عرصه‌های تخصصی و نیز گفتمان سازی حقوق بشری اسلامی به عنوان روز بسیج حقوقدانان نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش بسیج حقوق دانان، افزود: سازمان بسیج حقوقدانان مجموعه‌ای مردمی و انقلابی است که متشکل است از آحاد جامعه حقوقدان که در عرصه‌های حقوقی، قضایی و ترمیمی مبتنی بر اندیشه‌ها و ارزش‌های امامین انقلاب و اسناد بالا دستی در راستای جهاد حقوقی، عدالت گستری، مطالبه گری، احیای حقوق عامه و مبارزه با فساد در ابعاد ملی و بین المللی فعالیت می‌کند.

مسوول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز متون حقوقی بشر اسلامی مبتنی بر دین و ارزش‌های قرآنی بهترین سندی است که می‌تواند تمام حقوق دانان فرهیخته جهان اسلام را با هم متحد کند.

وی خاطر نشان کرد: مناسبات حقوقی و قضایی می‌تواند تاثیر بسزایی در جهان اسلام داشته باشد چرا که نقطه مشترک این وحدت رویه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است.

رضایی به روز شمار هفته بسیج حقوقدان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این هفته با عنوان ترویج فرهنگ قانون مداری و ارتقای دانش حقوقی در جامعه بوده و برپایی میز خدمت حقوقی یاران جهادگر در سازمان و کانون‌های تابعه برای ارائه خدمات حقوقی از مهمترین برنامه‌های آن به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: غبار روبی مزار شهدا، ارائه معاذرت‌های حقوقی و قضایی رایگان در زندان‌ها، شرکت بسیجیان در نماز جمعه و برپایی میز خدمت حقوقیاران جهادگر در میعادگاه‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار