معاون میراث فرهنگی البرز از آغاز رسمی عملیات مرمت و احیاء بقعه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد خبر داد.

 

ارباب‌نیا گفت: امروز با حضور هیئت امنای مسجد، مشاور پروژه که ناظر بر اجرای آن نیز هست، پیمانکار، نماینده اداره کل اوقاف و اداره کل میراث فرهنگی تحویل کارگاه مرمت صورت گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی استان البرز افزود: در ماه‌های گذشته بخشی از اعتبارات مورد نیاز مرمت از طریق اداره کل اوقاف و امور خیریه و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأمین و در اختیار اداره کل میراث‌فرهنگی البرز قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه طی ماه گذشته طرح مطالعاتی و مرمتی بنا و همچنین شرح عملیات اجرایی بر اساس میزان اعتبار تخصیصی از طریق انعقاد قرارداد با مشاور تهیه شده است، گفت: سپس پیمانکار پس از طی مراحل قانونی و بارگزاری مشخصات پروژه در سامانه دولت مشخص شد.

ارباب‌نیا ادامه داد: اکنون براساس مانده اعتبار، عملیات پر کردن کانال‌های حفر شده در اطراف بنا و بسترسازی گنبدخانه انجام می‌شود. بخشی از کار نیز مربوط به استحکام بخشی شبستان است زیرا شبستان آسیب‌های زیادی دیده و می‌بایست استحکام‌سازی پی جهت جلوگیری از آسیب بیشتر بنا صورت پذیرد.

به گفته معاون میراث‌فرهنگی استان البرز مرمت شبستان اولویت بعدی است که با توجه به آسیب‌های وارده و شرایط ناپایدار باید سریعا مرمت شود که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات لازم، این قسمت نیز تکمیل می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد که با توجه به پیگیری‌های مسئولان استان و اعلام آمادگی شهرداری و سپاه پاسداران شهرستان اشتهارد برای کمک به تأمین اعتبارات مرمت امامزاده سلیمان (ع) بتوان زودتر از موعد و تا پایان امسال مرمت بقعه را به‌پایان رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.