معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اتباع خارجی برای ثبت نام در زیارت اربعین با داشتن شناسه یکتا از سامانه سهما اقدام کنند.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ستاد اربعین استان گفت: ۷ بانک استان برای عرضه ارز اربعین به میزان هر نفر ٢٠٠ هزار دینار عراق از ۸ مرداد به صورت حضوری در شعب یا با استفاده از درگاه‌های غیر حضوری آمادگی دارند.

او افزود: اتباع خارجی نیز تا ۲۷ مرداد با داشتن شناسه یکتا می‌توانند از طریق سامانه سهما اقدام به ثبت نام برای عزیمت به مراسم اربعین حسینی داشته باشند.

طالبی همچنین با اشاره به تأمین انواع زیرساخت‌های مورد نیاز برای رفاه حال زائران اظهار کرد: در حال پیگیری هستیم تا سرویس‌های بهداشتی که مورد نیاز زائران در کشور عراق است را بتوانیم از ظرفیت‌های استان‌های همجوار و از طریق تفاهم‌نامه‌ای که با استان کرمان انجام داده‌ایم تأمین کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اعلام نرخنامه اتوبوس‌های ویژه اربعین هم عنوان کرد: مبلغ اعلام شده به صورت رفت و برگشت ۱۲۰ میلیون تومان است که امیدواریم بتوانیم در این خصوص نیز تخفیف‌هایی را منظور کنیم.

او در خصوص پرواز مستقیم از فرودگاه بیرجند به شهر نجف تصریح کرد: پیگیری‌هایی با شرکت هواپیمایی ایروان انجام شده و مسئولان استان باید با تشکیل جلساتی زمینه را برای پرواز هوایی زائران فراهم کنند.

جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: برای رفاه حال زائران، ۲۵ هزار متر مربع سایبان به همت مردم خراسان جنوبی خریداری و در کشور عراق در حال نصب است.

او افزود: با توجه به دمای ۵۵ تا ۶۰ درجه پیش بینی شده در ایام اربعین، ۲۰۰ پنکه مهپاش نیز از سوی استان خریداری و در مراسم اربعین نصب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار