وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه سوریه این عملیات تروریستی را بیانگر نقض آشکار حقوق بین الملل دانست و دلیلی آشکار بر بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی برشمرد.

وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد، این اقدام زبونانه دشمن صهیونیستی را در ادامه جنایاتش در منطقه، از جمله در جولان اشغالی سوریه، لبنان، عراق و همچنین در ادامه کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن صورت گرفته که ادامه این روند می‌تواند منطقه را به سمت جنگ بکشاند. 

همچنین وزارت امور خارجه سوریه با اشاره به اینکه این عملیات تروریستی بیانگر عدم التزام آن رژیم به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است، تصریح کرد، دشمن صهیونیستی با ادامه جنایاتش به اراده بیشتر کشور‌های جهان برای توقف کشتار مردم فلسطین و منطقه دهن کجی می‌کند.

در این بیانیه، وزارت امور خارجه سوریه مراتب همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران را اعلام و تاکید کرد که سوریه در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده است. 

همچنین، وزارت امور خارجه سوریه مراتب تسلیت و همدردی خود را به مردم فلسطین ابراز داشت و از ادامه مقاومت آنها در برابر ماشین جنگی رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام حمایت کرد.

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد که دمشق همچنان از مبارزات عادلانه مردم فلسطین تا تحقق حقوق ملی و برپایی کشور مستقل خود در سرزمین فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

 اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد امروز در محل اقامتش در تهران ترور شد و به همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید.

برچسب ها: سوریه ، اسماعیل هنیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار