رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لغو روادید بین دو کشور با اولویت رانندگان و حوزه ترانزیت و در مرحله بعدی گردشگران از کار‌های به زمین مانده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در دیدار با نورالدین اسماعیل‌اف رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان از ابراز همدری ازبکستان برای حادثه تلخی که برای رئیس‌جمهور شهید ما اتفاق افتاد تشکر کرد و گفت: روابط پارلمانی بین دو کشور با سفری که به کشور شما داشتیم توسعه پیدا کرد و همکاری‌ها بین ایران و ازبکستان به ویژه در حوزه اقتصادی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان سیر خوبی دارد که باید تقویت شود.

قالیباف افزود: حوزه‌های تجاری، صنعتی و گردشگری از موضوعات مهمی بین ایران و ازبکستان است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: لغو روادید بین دو کشور با اولویت رانندگان و حوزه ترانزیت و در مرحله بعدی گردشگران از کار‌های به زمین مانده‌ای است که هر دو طرف درباره آن توافق داریم، اما اقدام عملی برای آن انجام نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گروه‌های دوستی بین ایران و ازبکستان در روز‌های آینده تشکیل می‌شود و با تحقق این مهم ارتباطات بین دو کشور تقویت خواهد شد.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان: ضرورت لغو روادید بین ایران و ازبکستان

نورالدین اسماعیل‌اف رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان در این دیدار، گفت: در سال‌های اخیر روابط بین دو کشور در همه حوزه‌ها گسترش خوبی پیدا کرده است و موافقت‌نامه‌های مختلفی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری امضاء شده است.

 اسماعیل‌اف ادامه داد: ایران یکی از مهم‌ترین شرکای خارجی ما است و رهبران ما به رشد این روابط علاقه‌مند هستند.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان افزود: سفر شما در توسعه روابط پارلمان‌ها با یکدیگر و سایر حوزه‌ها تأثیر بسیاری داشت.

وی با بیان اینکه ایران و ازبکستان از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار نزدیک هستند، گفت: لغو روادید بین دو کشور باید با جدیت پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار