با حضور رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان و مدیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان افتتاح و راه اندازی شد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: مفتخر هستیم که در شورای حل اختلاف استان و به برکت کار‌های عظیم صورت گرفته، عفو، گذشت، بخشش و صلح و سازش بر اساس برنامه‌های عملیاتی در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی را محقق کنیم و این برای ما بسیار ارشمند است.

وی افزود: سال گذشته شورا‌های حل اختلاف در تمامی آیتم‌های برنامه‌های عملیاتی مقام اول را کسب کرده و این مرهون مجاهدت‌های خستگی ناپذیر، تلاش‌های مضاعف و همت والای اعضای شورا‌های حل اختلاف استان بوده و جا دارد از تمامی این عزیزان صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

این مقام قضایی به کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم با ایجاد صلح و سازش تاکید کرد و گفت: ایجاد صلح و سازش در پرونده ها، امری ضروری است که از اهداف مهم دستگاه قضایی می‌باشد و کاهش چشمگیر پرونده‌ها به دادگاه‌ها و دادسرا‌ها مشهود و منجر به ایجاد امنیت و آرامش در استان شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: با وجود قشر زحمت کش کارگران، چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد و اگر اختلافی بین کارگر و کارفرما بوجود آمد باید از طریق شورای حل اختلاف و بصورت مسالمت آمیز حل و فصل شود و با راه اندازی این شعبه حتما آثار بسیار خوبی برای طرفین دارد و همواره پرونده‌های آنان با صلح و سازش مختومه خواهند شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی خاطر نشان کرد: گسترش و ترویج صلح و سازش آثار و برکات فراوانی در جامعه دارد و موجبات تقویت امنیت و آسایش پایدار خواهد بود و باید در این زمینه تلاش‌های مضاعفی داشته باشیم.

وی بر استفاده از ظرفیت کارگران در ترویج و گسترش صلح و سازش تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت گذشت و عفو در جامعه، بزودی برای جمعی از جامعه کارگری که در زمینه صلح و سازش توانمند هستند ابلاغ صلح یار صادر تا در این امر مهم به دستگاه قضایی کمک کنند. 

مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری بین این اداره و معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان تاکید کرد و اظهار داشت: با راه اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان منجر به کاهش اختلافات فی مابین کارگران و کارفرماین خواهد شد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آمادگی کامل در تعامل و همکاری سازنده با این معاونت خواهد داشت.

مجتبی ظفری پور افزود: هر چه پرونده‌های اختلافی بین کارگر و کارفرما کمتر باشد حال کارگران بهتر است و باید این روند به نحوه احسن ادامه پیدا کند.

در ادامه این مراسم اعضای شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان با گرفتن ابلاغ‌های خود در برابر قرآن کریم سوگند یاد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.