سردار مومنی گفت: علی‌رغم بهبود وضعیت ایمنی جاده‌های منتهی به مرز‌های اربعین، عدم توجه به توصیه‌های ایمنی رانندگان باعث افزایش ۴۲ درصدی تصادفات شده است.

سردار حسن مومنی رییس پلیس راه راهور فراجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای بهبود وضعیت ایمنی جاده‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین انجام شده است. به ویژه در مسیر ایلام به مهران، تقریباً تمامی مسیر‌های رفت و برگشت جدا شده‌اند و این بهبود قابل توجهی در ایمنی جاده‌ها ایجاد کرده است.

او ادامه داد: با این حال، هنوز نیاز است که رانندگان عزیز نکات ایمنی توصیه شده را رعایت کنند؛ زیرا حتی اگر بهترین جاده‌ها و امکانات را داشته باشیم، بی‌توجهی به توصیه‌های ایمنی می‌تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد.طبق آمار، تقریباً ۴۲ درصد تصادفات در ایام اربعین ناشی از عدم توجه به جلو است، که این میزان در سال گذشته حدود ۳۹ تا ۴۰ درصد بوده است. این افزایش نگران‌کننده عمدتاً به دلیل استفاده از تلفن همراه و یا خستگی و خواب‌آلودگی رخ می‌دهد. خستگی و خواب‌آلودگی به ویژه در زمان بازگشت از سفر اربعین بسیار خطرناک است.

مومنی تصریح کرد:همچنین، در ایام شهریور، ستاد مرکزی اربعین مصوب کرده است که اتوبوس‌های پاکستانی تحت نظارت و کنترل پلیس راهور تردد داشته باشند. این تردد با پلاک خودشان انجام خواهد شد.

خبرنگار:عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار