رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۴ طرح بهداشتی، درمانی و سلامت در نقاط مختلف استان آماده بهره‌برداری شده است.

محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: یکی از این طرح‌های مهم، بیمارستان ۲۰۷ تختخوابی نقده است که در راستای ارتقای شاخص‌های درمانی در این شهرستان و مناطق جنوبی استان احداث، تجهیز و آماده شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، ۱۷ خانه بهداشت و ۱۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی آماده بهره‌برداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین ۲ پایگاه سلامت در کنار ۴ مرکز خدمات جامع سلامت در استان به طور کامل احداث و تجهیز شده و در آستانه افتتاح قرار دارد.

ولی‌زاد در ادامه گفت: بهبود و ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی مهمترین هدف اجرای این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: با افتتاح این ۳۴ طرح، سطح دسترسی مردم استان به خدمات بهداشتی و درمانی اساسی به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

حدود ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای بیمارستان نقده هزینه شده است؛ این بیمارستان در مساحت ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع در پنج طبقه اجرا شده که دارای اتاق‌های عمل متعدد، اتاق ریکاوری، مراقبت‌های ویژه و تخت‌های ویژه بستری در سه طبقه با ۱۸۷ تخت است.

همچنین بیمارستان اشنویه نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارد که امید می‌رود در ماه‌های آینده شاهد افتتاح آن نیز باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.