تیم ملی بسکتبال فرانسه در یک بازی سخت، مقابل نماینده آسیا به پیروزی رسید.

 در چارچوب مسابقات مرحله گروهی بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، فرانسه ۹۴-۹۰ مقابل ژاپن به پیروزی رسید. این پیروزی در حالی رقم خورد که سامورایی ها تا لحظات پایانی این مسابقه از حریف پیش بودند.

به فاصله ۱۰ ثانیه تا پایان مسابقه، ژاپن ۸۰-۸۴ از فرانسه میزبان جلو بود. با این حال تنها حالت ممکن که ژاپن می‌توانست برتری را از دست دهد، وارد شدن پرتاب سه امتیازی بازیکن فرانسه و اعلام شدن خطای همزمان با پرتاب روی او بود. پرتاب متیو استرازل دقیقا با همین سناریو وارد سبد نماینده آسیا شد و بازی به اورتایم رفت.

در ۵ دقیقه وقت اضافه اول اما این میزبان المپیک بود که با درخشش ویکتور ومبانیاما، فوق ستاره ۲۰ ساله و ۲۲۲ سانتی‌متری خود، ۹۰ - ۹۴ به پیروزی رسید تا از باخت خانگی فرار کند. ژاپن که از لحاظ روحی دچار فروپاشی شده بود، هیچ پاسخی برای هیولایی مثل ویکتور ومبانیاما نداشت و یک فرصت تاریخی را از دست داد. 

نتایج چهار کوارتر و وقت اضافه این بازی به شرح زیر رقم خورد:

کوارتر اول: ۳۲ - ۲۵ فرانسه

کوارتر دوم: ۱۷ - ۱۹ ژاپن

کوارتر سوم: ۲۰ - ۲۰ مساوی 

کوارتر چهارم: ۱۵ - ۲۰ ژاپن

وقت اضافه اول: ۱۰ - ۶ فرانسه

در انتهای این بازی، ویکتور ومبانیاما اعجوبه فرانسوی با کسب ۱۸ امتیاز، ۱۱ ریباند، ۶ پاس گل، ۲ توپ ربایی و ۲ بلاک، ضمن دبل‌دبل در این بازی، با تاثیرگذاری ۳۰ بهترین بازیکن زمین شد و نقش پررنگی در فرار فرانسه از شکست داشت.

امتیاز آورترین بازیکن این بازی اما یوکی‌ کاوامورا، پوینت گارد ۱۶۷ سانتی تیم ملی ژاپن بود. او در این دیدار ۲۹ امتیاز به دست آورد اما نتوانست مانع شکست سامورایی‌ها شود.

ویکتور ومبانیاما با قد ۲ متر و ۲۲ سانتی‌متر، بلند قامت‌ترین بازیکن حاضر در این دوره از رقابت‌های المپیک است و یوکی توگاشی، پوینت گارد تیم ملی بسکتبال ژاپن هم با قد یک متر و ۶۷ سانتی‌متر، کوتاه قامت‌ترین بسکتبالیست حاضر در این المپیک است که تقابل آن‌ها در این بازی، سوژه عکاسان و رسانه‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار