در دیدار شبانه دادستان زرند با خانواده زندانیان، بسته حمایتی ۲۵ میلیون ریالی به آن ها اهدا شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ بیش از چهار میلیارد ریال از طریق انجمن حمایت از زندانیان زرند، به خانواده‌های تحت پوشش این انجمن، کمک نقدی و غیر نقدی شده است.

رضا یعقوبی اظهار داشت: خانواده افراد در بند به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه همواره مورد نگاه و حمایت ویژه دادسرای شهرستان بوده اند و به همین منظور، تقویت انجمن حمایت از زندانیان و پشتیبانی از فعالیت اقتصادی این موسسه، که منافع آن به خانواده‌های نیازمند زندانیان اختصاص می‌یابد؛ از برنامه‌های مهم دادستانی شهرستان زرند است.

دادستان زرند افزود: هدف از این بازدید بررسی میدانی محل زندگی خانواده زندانیان دارای مشکلات مالی و ارزیابی دقیق نیاز‌های آن‌ها، برای برنامه ریزی موثر به منظور کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی این قشر است.

وی تصریح کرد: ماحصل فعالیت اقتصادی و کمک خیرین کمک چهار میلیارد ریالی به خانواده زندانیان نیازمند، در قالب ۵۰۰ بسته کمک معیشتی شامل مواد غذایی، گوشت گرم، مرغ و کارت خرید کالا بوده، که از ابتدای امسال به مناسبت‌های مختلف به آن‌ها اهدا شده است. 

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان زرند به دیگر برنامه‌های این انجمن اشاره کرد و افزود: تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ بالغ بر دومیلیارد و پانصد میلیون ریال به آزادی زندانیان اختصاص یافت که در پی آن چندین نفر زندانی آزاد و از ورود ده‌ها بدهکار مالی به زندان جلوگیری شده است.

دادستان زرند بیان داشت: یکی از علل بزهکاری افراد، مشکلات اقتصادی و نداشتن اشتغال است، که در این خصوص برای کنترل تسری آسیب به خانواده زندانیان، استعدادیابی، حمایت مالی و معنوی از فرزندان مستعد آنها از برنامه‌های در دست اقدام انجمن حمایت از زندانیان شهرستان است که موفقیت در این امر مستلزم همراهی و همکاری صنایع، نهاد‌های حمایتی، متخصصین، سازمان‌های مردم نهاد و عموم شهروندان است و بدین منظور همواره انجمن حمایت از زندانیان پذیرای راهنمایی فکری، اقدام عملی و حمایت مالی و معنوی تمامی اقشار جامعه خواهد بود.

شامگاه امشب با حضور دادستان زرند، رئیس و مسئول مددکاری اداره زندان، مدیر عامل و تنی چند از اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان زرند، از تعدادی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد حمایتی، برای بررسی مشکلات آن‌ها سرکشی بعمل آمد.

در این بازدید به هر خانواده تحت پوشش، یک بسته کمک معیشتی به ارزش ۲۵ میلیون ریال اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار