استاندار کرمان گفت: «حاج‌قاسم» بانی مجلس روضه بود و به ساخت مراکز فرهنگی در کرمان کمک می کرد که در این زمینه می‌توان به بیت‌الزهرا و حسینیه ثارالله اشاره کرد.

محمدمهدی فداکار در آیین افتتاحیه بیست‌و‌یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در محل گلزار شهدای کرمان خطاب به پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: شما پیرغلامان، مهمان کرمان و شهید سلیمانی هستید و امیدواریم بتوانیم، میزبانی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: شهید حاج‌قاسم سلیمانی بانی مجلس روضه بود و به ساخت مراکز فرهنگی در شهر کرمان کمک می کرد که از آن جمله می‌توان به بیت‌الزهرا (س) و حسینیه ثارالله اشاره کرد. 
فداکار در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های استان کرمان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: ۴۰ درصد ظرفیت معدنی کشور، محصولات کشاورزی صادراتی مانند پسته و خرما، قرار گرفتن در چهارراه ترانزیت از مهمترین این ظرفیت‌هاست. 

وی افزود: نیروی انسانی یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم استان کرمان است که شهدا و شهید سلیمانی بارزترین آنها هستند. 

استاندار کرمان اظهار داشت: کرمان سالانه میزبان جشنواره‌ها و همایش‌های زیادی است، اما اجلاس پیرغلامان با همه مراسم فرق دارد؛ زیرا مربوط به پیرغلامان امام حسین (ع) است و میلیون‌ها نفر طی سال‌های متمادی پای روضه این پیرغلامان نشسته‌اند و برای آقا سیدالشهداء (ع) اشک ریخته‌اند.

در پایان آیین افتتاحیه، از خانواده شهید عادل رضایی و مرحوم کامیاب خادم اهل بیت و پیرغلامان حاج احمد نژاد قلی، صدفی، فردوس کوچک زاده تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار