استاندار خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی نهادی موثر در همه امورات علمی فنی و فرهنگی کشور است.

علی‌اکبر حسینی محراب گفت: در آستانه سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی به دست مبارک امام خمینی (ره) و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم. خوشبختانه جهاد دانشگاهی نهادی موثر در همه امورات علمی فنی و فرهنگی کشور است و به عنوان یک دانشگاهی به فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی این نهاد مفتخر هستیم. امروز در حضور دست‌اندرکاران جهاد دانشگاهی، تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های فناوری، پزشکی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی را مشاهده کردیم.

وی ادامه‌ داد: فعالیت در حوزه مته‌های حفاری چاه‌های نفت در عمق‌های بالا انجام شده و تحقیقات تکمیلی در این مرکز باعث افتخار است. امیدواریم صنعت نفت بیش از پیش به میدان بیاید و از این ظرفیت استفاده کند و باعث تقویت جهاد دانشگاهی و بخش پژوهشی شود و سازمانی با کلاس بالا در تحقیقات و پژوهش به صنعت نفت و سایر صنایع کمک و کشور را از نیاز به بیگانگان در تامین قطعات حساس، بی نیاز کند و اجازه ندهیم که از این نوع کالاها به عنوان ابزار و اهرم فشار علیه کشور ما در حوزه‌های هواپیمایی، نظامی، نفت و مخابرات و… استفاده کنند.

استاندار خوزستان گفت: تحقیقات در بخش‌های شیمی جهاد دانشگاهی بسیار خوب است که می‌تواند به داروسازی و دیگر نیازهای جامعه کمک کند.

حسینی محراب با اشاره به ضرورت توجه جهاد دانشگاهی به بازاریابی گفت: موضوعی که حتما در جهاد دانشگاهی باید به آن توجه شود، بازاریابی‌ و ارتباط حرفه‌ای با بازار با تکنیک‌های خاص بازرگانی است.

وی عنوان کرد: بحث مربوط به تسهیلات ویژه پرسنل همیشه باید مدنظر باشد. جهاد دانشگاهی جزو دستگاه‌هایی است که پروژه ملی دارد و امیدواریم مسئولان سازمان توجه ویژه به این بخش داشته باشند چراکه سرمایه عظیم انسانی در این بخش وجود دارد که باید مورد حمایت قرار گیرند.

استاندار خوزستان با ارائه یک تحلیل تفصیلی از عملکرد نظام سلطه طلب استکباری در جهان، به نمونه‌هایی از مبارزه با استقلال کشورها اشاره کرد و گفت: آخرین تلاش‌های آمریکا ایجاد داعش و طالبان بود چراکه آمریکا اساسا نمی‌خواهد کشور مستقلی در جهان شکل بگیرد.

حسینی محراب با اشاره به تفکر جهادی و ایرانی مستقل در جهاد دانشگاهی، گفت: هوش ایرانی از میانگین جهانی بالاتر است و مطالعات نیز این را مشخص کرده است. باید بتوانیم از تمام منابع موجود در جهت مدیریت استان استفاده کنیم.

وی یادآور شد: جریان علمی و دانایی باید به کمک مدیریت اجرایی بیاید و از این رهگذر می‌توان پیشرفت کرد.

استاندار خوزستان در پایان از آمادگی مدیریت استان برای حمایت از توسعه فعالیت‌های فناورانه سازمان جهاددانشگاهی خوزستان خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.