رئیس‌جمهور گفت: دولتی که با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی عهده‌دار مسئولیت اجرایی خواهد بود دولت وفاق ملی است.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: با سلام و ادب به مردم و نمایندگان و سران کشور‌های مختلف و درود به شهیدان خصوصا شهید سلیمانی و شهیدان دولت. با لطف پروردگار مهربان و تدبیر رهبری و رای هوشمندانه مردم امروز فرصتی نو گشوده شده است. فرصت شنیدن صدای همه ملت و خواست آن‌ها برای تحول، خلق امید و وفاق برای عبور از تنگنا‌ها و عبور از ناکامی‌ها؛ فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همراهی میان حکومت و درون جامعه است.

وی افزود: دولتی که عهده‌دار مسئولیت اجرایی است دولت وفاق ملی است و ملتزم به منافع ملی در هر امری است. محور همگرایی سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است.

پزشکیان ادامه داد: سیاست‌های کلی روش مورد توافق ما به چشم‌انداز را مشخص می‌کند و امروز مشغول به بازخوانی چشم‌انداز هستیم. در این چشم‌انداز، ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول علمی در سطح منطقه، با تعامل سازنده در روابط بین المللی و با تاکید بر آزادی‌های مشروع و بهره‌مند از امنیت اجتماعی و قضایی و توانا در تولید علم و متکی بر سهم برتر منابع انسانی و برخوردار از رفاه، امنیت غذایی و توزیع مناسب درآمد و به دور از فساد و مسئولیت پذیر و برخوردار از انظباط و متعهد به انقلاب اسلامی و تاثیرگذار بر همگرایی منطقه و بر اساس بیانات امام خمینی رضوان الله تعالی علیه است.

جهان نیاز‌مند به مشارکت ایران قدرتمند و صلح طلب است

نهمین رئیس‌جمهور ایران اسلامی اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نشان داد مردم ما تنها خواهان به همین اهداف هستند. مگر خواسته مردم برای رفع تبعیض و صلح و آرامش به دور از تحقیر و مداخله‌های فراقانونی چیز اشتباهی است؟ مگر التزام عملی به قانون اساسی جز کوشش برای رسیدن به این خواسته‌ها است؟

رئیس دولت چهاردهم ادامه داد: وفاق ملی یعنی دست به دست هم دادن برای رسیدن به این چشم‌انداز. ایران نیازمند گشایش راه‌های توسعه پایدار و جهان نیز نیاز‌مند به مشارکت ایران قدرتمند و صلح طلب است.

دولت چهاردهم بهبود زندگی مردم را پیگیری می‌کند و رفع تبعیض لازمه این هدف است

وی افزود: باید فرصت مشارکت برای کسانی که در حاشیه بودند را ایجاد کنیم. دولت چهاردهم بهبود زندگی مردم را پیگیری می‌کند و رفع تبعیض لازمه این هدف است. مردم ما محور توسعه کشور هستند و خردمند‌ی در حکمرانی پایه‌های درست این کشور هستند.

پزشکیان گفت: ما در این مسیر پشتیبان تمامی قوا هستیم. حرکت در مسیر خواست ملت و انجام اصلاحات ساختاری به سود همه است و هیچ بازنده‌ای وجود ندارد.

نهمین رئیس‌جمهور ایران ادامه داد: من به آینده امیدوارم. گرچه زندگی مردم با سختی‌هایی همراه است، اما وجود ظرفیت‌های انسانی مردم این مرز بوم، عبور از هر چالشی را فراهم می‌کند. اقدام هماهنگ را ه را برای رسیدن به اهداف فراهم می‌کند.

پزشکیان: با ایجاد اجماع میان همه جریان‌های سیاسی کشور از حقوق ملت در صحنه‌های بین المللی پاسداری می‌کنم

وی افزود: ما در اوج طوفان‌ها و در پی حادثه هولناک برای رئیس‌جمهورمان انتخابات امیدبخشی را راه اندازی کردیم و فصلی جدی را در این کشور راه انداختیم و من با ایجاد اجماع میان همه جریان‌های سیاسی کشور از حقوق ملت در صحنه‌های بین المللی پاسداری می‌کنم.

رئیس دولت چهاردهم اضافه کرد: بهبود کیفیت زندگی مردم در چارچوب سه اصل حکمت، عزت و مصلحت مهمترین اصل سیاست خارجه من است. اولویت سیاست خارجه دولت من بهبود روابط با کشور‌های همسایه است. دولت من خواهان منطقه‌ای قوی است. منطقه‌ای که همه کشور‌ها بتوانند گام مشترک بردارند. بدون حضور خارجی‌ها؛ منطقه‌ای که اجازه ندهد معدودی دشمن فریب اسلام هراسی را بخورند.

ایران کشوری امن، منسجم و باثبات است

وی گفت: با توکل به قدرت لایزال الهی و استفاده از ظرفیت‌های این مرز و بوم عبور از هر چالشی را ممکن می‌سازد. حضار محترم، ایران کشوری امن، منسجم و باثبات است. در اوج گردباد‌های منطقه و حادثه هولناک شهادت رئیس‌جمهوری یک انتخابات رقابتی امن و سالم برگزار کردیم. با پشتوانه رهبر معظم انقلاب از حقوق ملت پاسداری خواهم کرد.

پزشکیان ادامه داد: در طول تاریخ آن‌ها که سلاح برای کشتار کودکان غزه فراهم می‌کنند نمی‌توانند به دیگران درس اخلاق دهند. هیچ‌کس در دنیا نمی‌پذیرد رئیس دولتی که بر سر کودکان و زنان بمب می‌ریزد منشا اخلاق قرار گیرد. گویا برای برخی از مدعیان تمدن حقوق اساسی مردم بر اساس رنگ پوستشان تقسیم می‌شود. نمی‌توان نام خود را انسان گذاشت و در برابر این همه جنایت سکوت کرد. ما خواهان جهانی هستیم که ملت فلسطین از چنگال ظلم و جنایت رها شوند و رویا‌های هیچ کودک فلسطینی زیر آوار‌های خانه پدری مدفون نماند.

پزشکیان: قدر دوستان روز‌های سخت خود را می‌دانیم

وی افزود: ما می‌توانیم با هم این آرزوی همه کشور‌ها و ملت‌های منطقه را برآورده کنیم. ما قدر دوستان روز‌های سخت خود را می‌دانیم و با بازیگران نوظهور جهانی روابط خود را تحکیم خواهیم کرد. کشور‌های غربی را به درک واقعیات و جایگاه برابر فرامی‌خوانیم و آماده هستیم مدیریت تنش را با کشور‌هایی که هنوز جایگاه ایران و شان ایران را درک نکرده‌اند در دستور کار قرار دهیم. دولت من هرگز تسلیم زورگویی، فشار و استاندارد‌های دوگانه نخواهد بود. تجربه دو دهه مذاکره، کشور‌ها را به این درک رسانده است که ما پایبند به مذاکره هستیم. با ایران باید با زبان احترام صحبت کرد. ایران همواره در سمت درست تاریخ و انسانیت ایستاده است. آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا.

رئیس دولت چهاردهم ادامه داد: بیایید با هم از نگرانی‌ها و نارضایتی‌ها کم کنیم و ایران و منطقه را به جایگاه تمدن و فرهنگی شایسته خود بازگردانیم. همه در یک کشتی هستیم و بیایید نظام حکمرانی را برای منافع خود پیش ببریم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: از نمایندگان مردم تشکر کرده و انتظار همراهی دارم و از کشور‌های دوست قدردانی می‌نمایم و امیدوارم روز به روز بیشتر همکاری‌های ما تداوم یابد.

خبرنگاران: محمد امیرحسینی، فاطمه تورانلو، فاطمه سیدی و محمدحسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار