مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: در این ایام (هفته ملی مهارت)، مرکز دانشگاه باختر و دانشگاه فنی پسران، کارگاه هوش مصنوعی و کارگاه ابزار دقیق افتتاح می گردد و نمایشگاه مهارت نیز در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران ایلام برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: در این ایام (هفته ملی مهارت)، مرکز دانشگاه باختر و دانشگاه فنی پسران، کارگاه هوش مصنوعی و کارگاه ابزار دقیق افتتاح و نمایشگاه مهارت نیز در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران ایلام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عناوین کسب شده در مسابقات ملی مهارت در بخش‌های جوانان و نوجوانان تاکید کرد: در این حوزه جوانان شایسته ایلامی ۲ مدال طلا، یک مدال نقره، ۲ برنز و چهار دیپلم افتخار را در مسابقات ملی مهارت طی سال گذشته کسب کردند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام اضافه کرد: طی هفته آینده همزمان با هفته ملی مهارت، کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های چوار، هلیلان، مرکز مهارت‌آموزی پادگان شهید فرجیان‌زاده و سه مرکز TMC در دانشگاه‌های پیام نور استان افتتاح خواهند شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام از راه‌اندازی کارگاه هوش مصنوعی در این استان خبر داد و گفت: در این کارگاه آموزشی راه‌کار‌های نرم افزاری برای کسب و کار به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

رییسی تاکید کرد: رشته‌های که در این مرکز آموزش داده می‌شود از رشته‌های نوظهور بوده و در مسابقات بین المللی مهارت نیز وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: هشت مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با ظرفیت آموزش دو هزار نفر در قالب یک میلیون نفر ساعت آموزش سال جاری در استان ایجاد می‌شود.

رییس بیان کرد: این مراکز در سپاه امیرالمومنین (ع)، ستاد انتظامی و دانشگاه‌های ایلام، آزاد، فرهنگیان، باختر، دانشکده فنی و پیام نور ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نیازسنجی بازار کار و لزوم تخصیص مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار و به روز افزود: مرکز مدیریت و مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) به منظور ارتقاء توانمندی‌های مهارتی دانشجویان و هدفمندسازی دوره‌های آموزشی شروع به کار خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.