با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و مدیرکل دفتر آب و خاک کشاورزی وزارت جهادکشاورزی دفتر امور خاک و کشاورزی جهادکشاورزی استان افتتاح شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه گردهمایی دفاتر امور خاک و کشاورزی استان‌های منطقه ۳ کشور که با حضور مدیرکل دفتر آب و خاک کشاورزی وزارت جهادکشاورزی برگزار شد گفت: تصویب قانون حفاظت از خاک یک ضرورت بود اگر چه که این قانون در بطن قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی وجود داشت اما با پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان و سمن ها این قانون به تصویب رسید.

 فتحی ادامه داد: در این قانون وزارت جهادکشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

وی وجود مدیریت واحد در حوزه آب و خاک را یک ضرورت دانست و گفت: اگر خاک را مانند آب و دیگر عوامل تولید می‌دانیم باید برای حفظ و بهبود آن برنامه داشته باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود محدودیت در منابع دولتی گفت: عملاً امکان مطالعه تفصیلی خاک مناطق مختلف کشور با تکیه صرف بر منابع دولتی وجود ندارد و باید در این زمینه از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کرد.

فتحی اضافه کرد: در همه طرح‌های آبی مطالعات خاکی نیز انجام می‌شود و باید به جای اینکه منتظر اعتبارات استانی و ملی باشیم در طرح‌های آبی و خاکی یک جمع بندی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین راه‌های رشد تولید در بخش کشاورزی بهبود حاصلخیزی خاک است و تغذیه نباتات در کنار مبارزه با آفات این مهم را رقم می‌زند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دفتر امور خاک و کشاورزی باید اقداماتی که در خصوص مدیریت خاک است را از واحد‌های دیگر مطالبه کند و اگر بخواهد مستقیماً در همه حوزه‌ها وارد عمل شود امکان این کار را نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.