هواشناسی فردا برای سه شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح زرد صادر کرد.

مدیر کل هواشناسی استان در اطلاعیه ای اعلام کرد: در سامانه بارشی فردا چهارشنبه ۱۰ مرداد رگبار و رعد و برق به صورت محلی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.

علی کرمی با اشاره به اینکه این سامانه شنبه ۱۳ مرداد از استان خارج می شود افزود: برای شهرستانهای بویراحمد، دنا، مارگون رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و موقت و در نواحی مستعد گرد و خاک دور از انتظار نیست.


وی ادامه داد: احتمال آب گرفتگی در دامنه‌ها و ارتفاعات به صورت محدود، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا از مخاطرات این سامانه بارشی است.


مدیر کل هواشناسی استان به شهروندان توصیه کرد: در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها چادر نزنند و اتراق نکنند، همچنین از فعالیت طبیعت گردی و کوهنوردی به ویژه در ساعات بعد از ظهر خودداری شود.


وی همچنین از عشایر خواست از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه و نواحی مرتفع بپرهیزند و از استحکام سازه‌های موقت اطمینان یابند.


کرمی از کشاورزان هم خواست از محلول پاشی و سمپاشی باغات و مزارع بپرهیزند و محصولات برداشت شده را به مکان مسقف انتقال دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.