مسئول کانون شاعران آیینی استان قم گفت:۱۰ نفر از قم به بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی اعزام می‌شوند که شامل خادمان، شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام هستند.

غلامرضا فلاح گفت: بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی شهر کرمان برگزار می‌شود.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان قم گفت: هر سال برای این اجلاس شعاری در نظر گرفتن می‌شود و «کرمان؛ حسین آباد ایران» شعار امسال اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی است.

مسئول کانون شاعران آیینی استان قم با بیان اینکه بعدازظهر روز سه شنبه افتتاحیه اجلاس در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود بیان کرد: صبح چهارشنبه مراسم شعرآیینی با حضور شاعران آیینی کشور خواهیم داشت که این برنامه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار خواهد شد.

فلاح بیان کرد: این اجلاس سه روزه است و از نهم مردادماه آغاز می‌شود و از مهمانانی که به طریق مختلف زمینی، ریلی و هوایی خود را به کرمان می‌رسانند استقبال می‌شود.

مسئول کانون شاعران آیینی استان قم گفت: عصر چهارشنبه روضه‌های خانگی در منازل خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود که مداحان و شاعران در قالب گروه‌هایی در این مراسم‌ها حضور می‌یابند و از خانواده‌های معظم شهدا نیز تکریم و تجلیل بعمل می‌آید.

فلاح با بیان اینکه عصر چهارشنبه نیز برای بانوان خادم حسینی در استانداری کرمان همایشی برگزار می‌شود افزود: روز پنجشنبه یازدهم مردادماه برنامه بازدید از اماکن تاریخی شهر کرمان پیش بینی شده و بعد از نماز مغرب و عشا نیز اختتامیه اجلاس برگزار می‌شود.

مسئول کانون شاعران آیینی استان قم بیان کرد: ۱۰ نفر از قم به این اجلاس اعزام می‌شوند که شامل خادمان، شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام هستند که در این بین دو نفر از بانوان و مسئول بسیج صداوسیمای قم نیز حضور دارند و امر هماهنگی برنامه‌ها و مسوولیت گروه نیز بر عهده بنده است.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان قم عنوان کرد: بالغ بر ۵۰۰ نفر از خادمان حسینی از سراسر کشور و ۱۳ کشور خارجی نیز حضور می‌یابند.

فلاح گفت: در این اجلاس ماموریت‌های خادمان حسینی برای یک سال آینده ترسیم می‌شود و جهاد تبیین از جمله اولویت‌های این اجلاس است و بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص ستایشگران که در طول سال‌های اخیر مطرح شده مورد بازخوانی قرار گیرد.

مسئول کانون شاعران آیینی استان قم بیان کرد: تقویت همبستگی خادمان حسینی با توجه به حضور قومیت‌های مختلف کشور در این اجلاس مورد توجه بوده و امید است این اجلاس هر سال با شکوه بیشتری برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار