معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا فردا در نقاط مختلف این استان ۲ تا چهار درجه سانتیگراد نسبت به امروز گرمتر می‌شود.

رضا مرادی گفت : بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا، حاکی از روند افزایش محسوس دمای هوا طی روز چهارشنبه می باشد بطوریکه بیشینه دمای روزانه در مناطق مختلف استان بین ۲ تا ۴ درجه نسبت به امروز با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمتر می‌شود و به ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی بیان کرد: این افزایش دما در مناطق شمالی استان مرکزی محسوس‌تر است و همین شرایط در روز پنجشنبه هم تداوم دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: مطابق بررسی‌ها تداوم پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از نواحی مرکزی کشور به استان طی امروز (سه‌شنبه) پیش‌بینی شده که می‌تواند سبب تداوم کاهش کیفیت هوا و دید افقی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب شود.

مرادی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان دهنده غربی شدن جریانات جوی در استان مرکزی و افزایش سرعت وزش بادهای غربی و جنوب غربی در استان طی فردا (چهارشنبه) است و سرعت وزش باد در برخی از ساعات نسبتا شدید است که می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد شود.

وی گفت: همچنین در ساعات بعدازظهر فردا (چهارشنبه) این سامانه موجب رشد ابر در مناطقی از استان مرکزی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: طی روزهای پایانی هفته با تقویت جریانات شرقی، مجددا پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از بیابان‌های مرکزی کشور به استان افزایش پیدا می‌کند و این شرایط کم و بیش تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

۲۶۲ و نیم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال گذشته) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار