رستوران‌های آمریکایی مک دونالد پس از حمایت از ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه با بایکوت و تحریم‌های مردمی روبرو شده اند.

برای اولین بار در سه سال گذشته، مک دونالد کاهش قابل توجهی در فروش در سطح جهانی ثبت کرد. فروش جهانی در سه ماهه دوم ۱ درصد در مقایسه با برآورد‌های تحلیلگران از افزایش ۰.۵، کاهش یافت و کل درآمد‌ها تنها ۱ درصد افزایش یافت.

براساس گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، بهبود آهسته‌تر از حد انتظار در چین و درگیری در غرب آسیا بر عملکرد تجاری مک‌دونالدز تأثیر گذاشت، در همین راستا برخلاف سال گذشته که فروش مک دونالد با جهش ۱۴ درصدی مواجه شد امسال با کاهش فروش ۱.۳ درصدی روبروست.

 مک دونالد از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه در نوار غزه در ۷ اکتبر و حمایت از سربازان اشغالگر، از کمپین تحریم بین المللی رنج می‌برد. سهام مک دونالد در سه ماهه دوم به صورت تعدیل شده ۲.۹۷ دلار افزایش یافت که از انتظار ۳.۰۷ کمتر بود.

کارشناسان اقتصادی تایید کردند که مک دونالد به شدت تحت تأثیر فراخوان‌های تحریم قرار گرفته است. بلومبرگ اشاره کرد که این وضعیت به تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش حمایت از فلسطینی‌ها دامن زده است و بسیاری از مسلمانان منطقه از زمان شروع جنگ عادات مصرف خود را تغییر داده اند که منجر به کاهش تقاضا برای فست فود شده است.

 شایان ذکر است حامیان فلسطین از مدت‌ها پیش جنبشی را شکل داده‌اند که شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند. این جنبش از زمان آغاز جنگ غزه با استقبال بی‌سابقه‌ای رو به رو شده است و مردم به ویژه در کشور‌های مسلمان، از شرکت‌هایی که به هر نحوی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده باشند، خرید نمی‌کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار