معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: لازم است تمامی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با پشه آئدس در استان مورد بررسی قرار گیرد.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان یزد درخصوص موضوع پشه آئدس و بیماری تب دنگی که در نقاطی از کشور حادث شده است، گفت: بنابر گزارش اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تاکنون موردی از وجود پشه آئدس یا بیماری تب دنگی در استان یزد مشاهده نشده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه مواردی از وجود پشه آئدس در استان‌های همجوار و برخی از استان‌های کشور همانند اصفهان، کرمان و فارس که درجوار استان یزد هستند مشاهده شده است، این موضوع اهمیت دو چندانی پیدا کرده، که باحضور دستگا‌های دخیل تمامی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 عزیزی ادامه داد: یکی از محیط‌های مستعد رشد و تکثیر این پشه در مکان‌هایی است که در آن آب به مدت طولانی مانده باشد که در این مکان‌ها می‌تواند تخم گذاری و به سرعت رشد و آسیب‌هایی را وارد کند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اضافه کرد: بر همین اساس از تمامی هم استانی‌های گرانقدر درخواست می‌شود نسبت به این موضوع اهمیت داده و احیانا اگر در منزل، محیط پیرامونی، مغازه‌ها و محیط‌های سطح شهر درصورت مشاهده آب راکد به منظور رشد و تکثیر بی رویه این پشه مهاجم جلوگیری کنند.

 وی ادامه داد: باتوجه به اینکه یکی دیگر از محل‌هایی که برای رشد و تکثیر این پشه مناسب است داخل لاستیک‌های مستعمل است لذا مقرر شد، شهرداری‌ها نسبت به جمع آوری و امحاسازی لاستیک‌های مستعمل که توسط مغازه‌هایی از قبیل آپاراتی‌ها و تعویض روغنی‌ها و ... در سطح شهر وجود دارد، اقدامات لازم را داشته باشند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، افزود: درخصوص انتقال پسماند‌های سطح شهر و همچنین انتقال پسماند‌های شهرستان‌های زارچ و تفت به منطقه پسماند شهرستان یزد، درحال پیگیری هستیم تا در خصوص مقابله با ایجاد محیط زندگی این پشه نیز اقدامات موثری صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار