سردار حسینی گفت: پلیس و دستگاه‌های امدادی با پیش‌بینی تمهیدات ویژه برای تردد شبانه و استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در مسیر زائران اربعین آمادگی کامل دارند.

سردار حسینی رییس پلیس راهور کشور در نشست خبری اظهار کرد:در استان‌های مرزی که از این حیث با مشکلی مواجه نباشیم، یکی از نکاتی که در دو سال گذشته مورد نظر بوده استفاده از تاکسی‌های اینترنتی است. ما اعلام کرده‌ایم که با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی موافقیم و کمک می‌کنیم که تاکسی‌های اینترنتی نیز بتوانند نسبت به جابجایی زائرین اقدام کنند. اما این کار باید به صورت دقیق و حساب شده انجام شود. خودرویی که توسط تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌شود باید خودروی ایمنی و دارای برگ معاینه فنی باشد و سایر مواردی که باید مدنظر قرار گیرد.

او ادامه داد:سردار مومنی در خصوص دغدغه دوستان امداد خودرو در مورد تردد در آزادراه‌ها دستورالعملی صادر کردند که امدادهای مجاز، نه امدادهای غیرمجاز و فله‌ای، اجازه تردد در آزادراه‌ها را داشته باشند. 

سردار حسینی بیان کرد: امسال شرایط به گونه‌ایست که ما در گرم‌ترین زمان سال این ماموریت را انجام می‌دهیم. لذا خود ما در پلیس این تمهید و پیش‌بینی را داشته‌ایم که به لحاظ شرایط ایجاد شده، مانند گرمازدگی و سایر آسیب‌های متصور، باید یک تقسیم کار دقیق و درست داشته باشیم تا در هیچ ساعتی از شبانه روز با خلاء مواجه نشویم. به دلیل گرمای هوا، بخش عمده‌ای از ترددها شبانه خواهد بود. لذا دوستان در سازمان راهداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس و امداد خودروها باید برای ساعات شب تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند. شب‌ها بسیار حساس و حیاتی هستند؛ چه از لحاظ کنترلی که باید پلیس داشته باشد و چه از نظر پیش‌بینی‌هایی که سایر دستگاه‌ها باید در این زمینه انجام دهند.

او گفت:سردار مومنی  اشاره کردند که موکب‌ها در نقطه صفر مرز و ترجیحاً در خاک عراق تشکیل شود. بنده عرض می‌کنم که موکب‌هایی که در طول مسیر برای حفظ سلامتی زائرین ایجاد می‌شود، کم از ثواب داخل خاک عراق ندارد. خواهش ما از مسئولینی که مسئولیت ساماندهی و جانمایی موکب‌ها را دارند این است که در طول مسیر استان‌هایی مانند همدان، لرستان، قم و مرکزی که شاهد عبور پرحجم زائرین از اقصی نقاط کشور به سمت مرزهای ششگانه هستند، حتماً هماهنگ کنند. سازمان راهداری از امکانات خود استفاده کند، جمعیت هلال احمر از امکاناتش استفاده کند و مکان‌هایی را ساماندهی کنیم که هموطنان عزیز بتوانند به میزان کافی در این مراکز استراحت کنند. به ویژه در بازگشت، عمده دغدغه ما بازگشت زائرین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار