مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: حمل‌ و نقل انواع دام زنده و فرآورده‌های خام دامی مستلزم اخذ گواهی بهداشتی، قرنطینه ای دامپزشکی است و کارشناسان این اداره باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

محمدباقر حاج کاظمی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۳ هزار و ۲۸۲ گواهی بهداشتی، قرنطینه ای داخل استانی و گواهی حمل خارج استانی انواع دام زنده و فرآورده‌های خام دامی، دارو و واکسن دامی صادر شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی کشور و تفاهم‌نامه مشترک با فرماندهی نیروی انتظامی استان و در راستای رصد و پایش حمل هرگونه دام زنده و فرآورده‌های خام، از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۱۳۹ گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای داخل استانی و هفت هزار و ۱۴۳ فقره گواهی حمل خارج استانی انواع دام زنده و فرآورده‌های خام دامی، دارو و واکسن دامی توسط اداره کل دامپزشکی استان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی زنجان ادامه داد: هم اکنون ۶۲۵ دستگاه خودرو در صنعت حمل‌ و نقل وابسته به حمل دام زنده و فرآورده‌های خام دامی، دارو و واکسن دامی در سطح استان زنجان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مبادی ورودی و خروجی استان از تردد محموله‌های دام زنده و فرآورده‌های خام دامی بدون مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی، توسط نیروی انتظامی جلوگیری می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.