سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: این سازمان با گذشت ۵۰ سال از فعالیت خود، در منطقه مدیترانه شرقی از نظر طب انتقال خون رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راهبرد اصلی سازمان انتقال خون در سال ۱۴۰۳ چه بوده است گفت: سازمان انتقال خون ایران بیشتر در بعد فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد و اساس و پایه آن اهدا کنندگان خون هستند که به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و خون خود را به کسانی اهدا می‌کنند که هیچ آشنایی با آنها ندارند و این بالاترین نوع ایثار است.

او افزود: سازمان انتقال خون ایران با گذشت نیم قرن از فعالیت خود، در منطقه مدیترانه شرقی از نظر طب انتقال خون رتبه اول را به خود اختصاص داده است. ایران در ۳ دوره چهار ساله، با سازمان جهانی بهداشت در امر انتقال و آموزش انتقال خون همکاری دارد که موفقیت بزرگی برای کشور است. سازمان انتقال خون کشور به پشتوانه مردم یک سازمان پویا و فعال است.

حاجی بیگی بیان کرد: درحال حاضر ذخایر انتقال خون در کشور بسیار خوب بوده و هیچ بیماری در بیمارستان دغدغه تامین فرآورده خون ندارد. سالانه نزدیک به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند و از این میزان در سال گذشته ۲ میلیون و ۳۳۰ واحد خون اهدا شد. سالانه در دنیا نیز ۱۱۸/۵ میلیون خون اهدا می‌شود که سهم ایران ۲/۵ میلیون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
تو خیابونای شلوغ شهر باید کانکس اهدای خون گذاشته بشه
آخرین اخبار