معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تلاش‌ها برای حذف موانع پیش پای فعالان اقتصادی این استان همچنان ادامه دارد.

حسن میرزاخانی روز سه‌شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی گفت: با وجود اینکه عمر دولت سیزدهم تمام شده، امور و وظایف محوله متوقف نشده و تلاش‌ها برای توسعه استان همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: مهار تورم از سیاست‌های کلان دولت است و هر اقدام دولت، پیام مثبت و منفی به دنبال دارد و سیاست بانک مرکزی، مهار تورم و رشد نقدینگی است که در برخی مواقع، باعث محدودیت در تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: تسهیلاتی که به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی پرداخت می‌شود از محل منابع دولت است و از منابع بانک‌ها نیست و باید در اسرع وقت به متقاضیان اعطا شود.

میرزاخانی گفت: یکی از قوانین خوب مصوب در کشور، قانون بهبود فضای کسب و کار است که سال ۹۰ به تصویب رسید، این قانون جامعیت در سطح ملی و استانی داشته است تا به فعالان اقتصادی کمترین آسیب وارد شود و همچنین در واحدهای تولیدی و صنعتی رشد و توسعه شکل گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم گفت: ستاد تسهل و رفع موانع تولید طبق قانون، موظف است مشکلات بین واحدهای تولیدی را رفع کند.

«علی جودکی» افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی همراهی قابل قبولی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است، ادامه داد: این کارگروه سال گذشته ۱۷۸ نشست برگزار کرد که نتیجه آن ۶۶۲ مصوبه بود که ۷۸ درصد مصوبات اجرایی و ۱۳ درصد به ستاد ملی ارسال شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۱۷ مورد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مربوط به مشکلات بانک‌ها مانند سرمایه و نقدینگی، و همچنین ناترازی انرژی آب، برق و مالیات بود.

جودکی افزود: این کارگروه امسال ۲۸ جلسه با ۱۱۸ مصوبه داشته که ۷۸ درصد مصوبات اجرا و ۲۲ درصد در حال اجرا است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان مرکزی گفت: بخش خصوصی با وجود موانع و مشکلات به فعالیت تولیدی و اقتصادی پرداخته است و در مقابل، مشکلات کنونی از جمله کمبود انرژی و نقدینگی ایستادگی کرده و با توجه به شکل گیری دولت چهاردهم، منتظر تحول اساسی است.

«ناصر بیکی» افزود: اکنون فعالان اقتصادی در بزنگاه سخت اقتصادی قرار گرفته‌اند و در انتظار تشکیل کابینه جدید دولت چهاردهم هستند تا بیش از گذشته موانع از پیش پای آنان برداشته شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار