معاون آموزش ابتدایی استان همدان گفت: تاکنون ثبت‌نام ۱۹ هزار کلاس اولی در مدارس استان قطعی شده و پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی پیش رو در مجموع ۳۱ هزار دانش آموزان وارد پایه اول ابتدایی شوند.

مهدی عابدینی نیا بیان کرد: والدین پس از تکمیل مراحل سنجش سلامت دانش آموزان و دریافت مدارک لازم ابتدا به سایت ثبت نام مدارس «پاد» مراجعه و مدارک ثبت نام را در این سامانه بارگذاری نمایند و سپس مراحل ثبت نام حضوری را نیز در مدرسه مورد نظر خود طی کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه اولیای دانش آموزان کلاس اولی، ثبت نام را به روز‌های پایانی زمان تعیین شده موکول نکنند، افزود: برای ثبت نام سایر مقاطع تحصیلی نیاز به حضور دانش آموزان و والدین در مدارس نیست و نام نویسی به صورت پیش فرض در مدارس انجام خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان گفت: ۲۲ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی - تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص پیدا کرده است که در آنها تا پایان مرداد سنجش سلامت کلاس اولی‌ها انجام می‌شود.

عابدینی نیا، هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی تمامی کودکان ورود به مدرسه در راستای مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جای‌دهی درست آنان اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.