حجت‌الاسلام سلیمی گفت: رئیس‌جمهور بعد از مراسم تحلیف دو هفته فرصت دارد که هیئت وزیران را به مجلس معرفی کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آقای رئیس‌جمهور بعد از مراسم تحلیف دو هفته فرصت دارد که هیئت وزیران را به مجلس معرفی کند البته می‌توانند در روز تحلیف هم اسامی هیئت وزیران را به مجلس ارائه کند.

وی اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور پس از اینکه اسامی هیئت وزرا را مطرح کرد باید دو مسئله دیگر را به مجلس ارائه دهد یکی برنامه کلی دولت و دوم اینکه هر کدام از وزرا اهداف و برنامه‌های خود را باید به مجلس ارائه دهد سپس مجلس هر کدام از وزرا را به کمیسیون ذی‌ربط معرفی می‌کند. 

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس بیان کرد: در کمیسیون ذی‌ربط برنامه‌های وزیر با برنامه ها‌ی بالادستی مثل برنامه هفتم بررسی می‌شود که این به غیر از آن برنامه‌ایی است که در قانون اساسی آمده است که این کار را اداره قوانین مجلس انجام می‌دهد و برای تطبیق، برنامه‌های پیشنهادی را به کمیسیون مربوطه می‌دهند.

وی ادامه داد: برای مثال وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی داده می‌‎شود و کمیسیون درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند سپس کمیسیون گزارشی را به صحن ارائه می‌کند البته قبل از رای اعتماد، گزارش کمیسیون در مورد هر کدام از وزرا در صحن قرائت می‌شود.

حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد: مجلس یک هفته فرصت بررسی برنامه‌ها را دارد و تمهیدی که در مجلس اندیشیدیم این است که تک‌تک وزرا با همه کمیسیون‌ها جلسه بگذارند الیته عمده وقت وزیر با کمیسیون مربوطه است، اما هیئت‌رئیسه مجلس طوری برنامه‌ریزی کرده تا وزرا با همه کمیسیون‌ها جلسه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار