مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از آموزش ۴۵۲ نفر هنرجو صنایع‌دستی در ۳ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این تعداد هنرجو در ۲۸ رشته صنایع‌دستی آموزش‌دیده‌اند و آموزش‌ها همچنان ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.

محمد ثابت اقلیدی گفت: به منظور صیانت از ارزش‌های والای فرهنگی-هنری و توسعه و ترویج هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی استان، این اداره کل اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سطح استان نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: رشته دوره‌های آموزشی امسال شامل گلیم‌بافی، نگارگری، خاتم‌کاری، ساخت ساز‌های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سراجی سنتی، معرق چوب منبت چوب، مشبک چوب، خراطی و رودوزی سنتی و... است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: تعداد گواهینامه‌های صادرشده از کلاس‌های آموزشی هم به ۱۵۰ مورد می‌رسد که در شهرستان‌هایی، چون شیراز، داراب، جهرم و اوز می‌باشد.

او ادامه داد: در مدت مذکور ۲۰۴ مورد صدور و تمدید کارت پروانه تولید انفرادی، ۱۱ مورد صدور و تمدید کارت پروانه تولید کارگاهی و ۳۵۴ مورد صدور کارت شناسایی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین گفت: صدور ۱۱۰ کارت منزلت و مستندسازی و ساخت ۶ فیلم در رشته‌های جوک کاری، منبت، خاتم، مسگری، قلم‌زنی دست‌بافت‌ها گلیم‌بافی و همچنین ۱۳ نشست کارگاه آموزشی و همایش و سمینار از عملکرد معاونت صنایع‌دستی این اداره کل در سه ماه اول امسال است.

ثابت اقلیدی در ادامه بر لزوم برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی در سطح استان تأکید کرد و گفت: این بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها به‌صورت فصلی و مناسبتی در تمامی شهرستان‌های استان برپا می‌شود و برای نمونه می‌توان به برپایی ۳۷ نمایشگاه دائمی و ۴۰ نمایشگاه موقت نوروزی اشاره کرد همچنین تنها در ایام نوروز و ۴۶ کارگاه فعال در سطح استان به اجرای برنامه کارگاه گردی پیوستند.

او گفت: برگزاری ۵ ورک شاپ و نمایشگاه صنایع‌دستی در اماکن تاریخی عمارت کلاه‌فرنگی، سعدیه حافظیه و... همچنین برگزاری نمایشگاه و بازارچه‌ای محصولات و روستا‌های جهانی در محور ورودی باغ تاریخی عفیف‌آباد در ۱۶ غرفه از ۱۶ شهر و روستا‌های جهانی از اقدامات ۳ ماهه معاونت صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه افزود: در مدت مذکور نیز اقدامات لازم برای بیمه ۵۵۲ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار