رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی گفت: تخریب غسالخانه عمو زین‌الدین به‌ شکل ویژه‌ در دستورکار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز قرار گرفت.

سید رامین اسبقی گفت: اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز علیه عاملین تخریب غسالخانه گورستان تاریخی و ثبتی محله عمو زین‌الدین تبریز که ششم مرداد ماه توسط عوامل‌ ناشناس تخریب شده بود؛ امروز دوشنبه هشتم مردادماه رسما اعلام شکایت کرد.

وی ادامه داد: این اثر ارزشمند تاریخی در حالی تخریب شده است که در سال ۱۳۸۴ به‌ شماره ۱۱۹۷۹ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و برابر با قانون هرگونه دخل، تصرف، توسعه، مرمت و بازسازی صرفا با تأیید و نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میسر است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تبریز در خصوص انجام پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف تخریب این اثر تاریخی، اظهار کرد: موضوع تخریب غسالخانه عمو زین‌الدین به‌ شکل ویژه‌ای در دستورکار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز و با همکاری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قرار گرفته است تا با شناسایی عوامل و انگیزه، عاملان این تخریب به مراجع قضایی دلالت داده شوند.

اسبقی گفت: برابر با قانون حفاظت از بافت تاریخی- فرهنگی مصوب سال ۱۳۹۶ وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ضمن برخورد برابر قانون با متخلفین و مجرمین، این افراد ملزم به بازسازی عین به عین اثر تاریخی تصرف یا تخریب شده هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز بیان کرد: همشهریان عزیز چنانکه در خصوص عامل یا عاملین و انگیزه این تخریب اطلاعاتی در اختیار دارند؛ مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.