نواک جوکوویچ با پیروزی ۲-۰ مقابل رافائل نادال راهی مرحله یک هشتم نهایی پایانی مسابقات انفرادی المپیک پاریس شد.

در یکی از جذابترین دوئل‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رافائل نادال و نواک جوکوویچ دو اسطوره تنیس دنیا در مرحله دوم تنیس گرنداسلم رولان گاروس به مصاف هم رفتند که جوکوویچ صربستانی موفق شد با نتیجه دو بر صفر از سد نادال عبور کند.

شصتمین نبرد دو بازیکن افسانه‌ای تنیس با نمایش مقتدرانه نواک جوکوویچ آغاز شد و این بازیکن صرب توانست در ست اول پیروزی قاطع ۶-۱ را رقم بزند.   نادال ۳۸ ساله و اسپانیایی که پس از ۱۸ ماه مصدومیت گام به زمین مسابقه گذاشته بود، در ست اول نمایش ضعیفی داشت و در حالی که سال‌ها تخصصش بازی در زمین خاکی بود، نتوانست در این ست در این زمین حرفی برای گفتن داشته باشد.

نوله در ست دوم هم ۴-۰ جلو افتاد و کار به نظر تمام‌شده می‌رسید، اما نادال که نمی‌خواست در قلمرویش یک شکست تحقیرآمیز را متحمل شود با جنگندگی مثال‌زدنی خود به بازی برگشت و نتیجه را به تساوی ۴-۴ کشاند. با این حال، اما جوکوویچ در ادامه اجازه تکمیل بازگشت را به رقیب دیرینه خود نداد و در نهایت با نتیجه ۶ بر ۴ پیروزی را از آن خود کرد.

البته ناآمادگی و مصدومیت ماتادور کهنه‌کار و خستگی ناشی از فشردگی برنامه مسابقات در آن بی‌تأثیر نبود و جوکوویچ ۳۷ ساله توانست انتقام شکست در المپیک ۲۰۰۸ پکن را از نادال بگیرد.

این شصتمین و احتمالا آخرین تقابل دو اسطوره بی‌تکرار تنیس بود؛ تقابلی که ۱۸ سال قبل در گرند اسلم رولان گاروس آغاز شد و امروز در همانجا، اما در چارچوب آوردگاه المپیک و با برتری نهایی ۳۱-۲۹ جوکوویچ به پایان رسید.  

اما کار اسطوره اسپانیایی در المپیک هنوز تمام نشده است؛ نادال که چند روز پیش از ناحیه پا مصدوم شد و در یک تصمیم لحظه‌آخری در مسابقات انفرادی حضور یافت حالا باید تمرکز خود را معطوف مسابقات دونفره کند، جایی که او و هموطن جوانش کارلوس آلکاراس شانس خوبی برای کسب مدال طلا دارند.  

جوکوویچ هم با کسب این پیروزی با اعتماد به نفسی دو چندان مأموریت خود برای کسب مدال طلا را ادامه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار