مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳۲ هزار نفر عضو تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، تولید و زنان در استان هستند که در قالب ۲۶۰ تعاونی فعالیت می‌کنند.

میرجمال ساداتی مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳۲ هزار نفر در استان عضو تعاونی‌های روستایی و کشاورزی هستند که از این تعداد ۳۳۲ هزار و ۳۵۸ نفر عضو ۱۲۵ شرکت تعاونی روستایی، ۳۹ هزار و ۹۷۷ نفر عضو ۷۳ شرکت تعاونی کشاورزی، ۷۱۶ نفر عضو هشت شرکت تعاونی زنان و ۵۹ هزار و ۵۳۴ نفر عضو ۵۴ شرکت تعاونی تولید هستند.

وی با اشاره به اینکه یک شرکت سهامی زراعی نیز با ۷۸۰ بهره‌بردار و در قالب ۹۸۰ هکتار اراضی تحت پوشش در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد، ادامه داد: تحت عنوان سه اتحادیه تعاون روستایی، کشاورزی و تولید نیز در استان ۲۴ اتحادیه فعال هستند که ۱۸ مورد اتحادیه تعاونی روستایی، ۵ مورد اتحادیه تعاونی کشاورزی و یک مورد اتحادیه تعاونی تولید بوده و به ترتیب دارای ۱۶۰، ۵۲ و ۵۴ نفر عضو هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی درباره تشکل‌های کشاورزی استان اظهار کرد: در ساختار جدید نظام صنفی، تعداد ۱۰ اتاق اصناف کشاورزی شهرستان با ۱۷ نفر عضو و ۳۵ اتحادیه صنفی کشاورزی شهرستان با ۱۲۱ هزار نفر عضو، ۱۷ تشکل خبرگان کشاورزی با ۲ هزار و ۶۶۹ نفر عضو و ۹ انجمن کشاورزی با ۱۸۰ نفر عضو در استان فعالیت دارند.

ساداتی با اشاره به سایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت تعاون روستایی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دارا بودن ۲۸۱ جایگاه سوخت با ۲۳۳ مورد فعال و ۴۸ مورد غیرفعال از امکانات و زیرساخت‌های این شبکه در استان است.

وی با بیان اینکه ۳۰ فروشگاه سموم و ۱۰۸ کارگزاری کود شیمیایی نیز در این راستا فعالیت دارند، ادامه داد: ۶ مرکز جمع‌آوری شیر نیز در قالب تعاونی روستایی فعالیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.