مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین از معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان در اربیل عراق خبر داد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در خصوص برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های صادراتی این استان به میزبانی اقلیم کردستان گفت: نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های صادراتی استان قزوین در ماه جاری و به میزبانی شهر اربیل عراق با حضور فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان برگزار می‌شود و مجری و برگزارکننده آن اعضای واحد‌های تولیدی و تجاری استان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین افزود: در این نمایشگاه غرفه‌ای به مساحت ۶۰ متر با دوکانتر مربوط به صنایع‌دستی و گردشگری به معرفی توانمندی‌های این دو حوزه اختصاص داده شده‌است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه با همکاری انجمن صنایع‌‎دستی، خانه صنایع‌دستی و بازارچه دائمی صنایع‌دستی ایراندخت آثار تولیدی هنرمندان در رشته‌های تراش شیشه، گلیم بافی، خراطی، نگارگری و تذهیب، زیورآلات سنتی، شیشه فوتی و منبت چوب همراه با برگزاری ورک‌شاپ‌های خوشنویسی و نگارگری به‌نمایش درمی‌آید.

خزائلی ادامه داد: در بخش دیگری از غرفه اداره‌کل ظرفیت‌های گردشگری استان شامل جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی در قالب ارائه کتاب، بروشور و نقشه، توانمندی‌های اقامتی و پذیرایی، پکیج‌های تور‌های گردشگری به استان توسط دفاتر مسافرتی و گردشگری و ظرفیت‌های بوم‌گردی با حضور مدیران انجمن‌های حرفه‎‌ای این حوزه، کارشناسان و تاسیسات گردشگری معرفی می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: این نمایشگاه به مدت چهار روز از تاریخ ۹ الی ۱۳ مردادماه از ساعت ۹ الی ۱۶ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اربیل در کشور عراق دایر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.