مسئول کارگروه رصد و ترویج ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: آزادکاری یک زمینه برای اشتغال افراد جامعه و افراد متخصص در حوزه دیجیتال است که صاحب شغل نیستند.

طا‌ها ذی‌قیمت، مسئول کارگروه رصد و ترویج ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به آزادکاری و فیریلنسری گفت: آزادکار و فیریلنسر به اشخاصی گفته می‌شود که به صورت آزاد، خود مختار و اختیاری باتوجه به توانمندی‌هایی که دارند کاری را انجام داده و در ازای آن درآمد کسب می‌کنند.

او افزود: در حال حاضر در کشور متخصصینی وجود دارند که در حوزه دیجیتال دارای توانمندی‌هایی هستند مانند برنامه نویسی، طراحی و معماری که مرتبط با حوزه دیجیتال است و از تخصص آن‌ها می‌توان در شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌ها استفاده کرد تا باعث توسعه محصولات شوند. این افراد متخصص علاوه بر عضو شدن در شرکت‌ها می‌توانند با دریافت پروژه‌هایی در این حوزه به صورت خصوصی کسب درآمد و خلق محصول کنند.

مسئول کارگروه رصد و ترویج ستاد اقتصاد دیجیتال بیان کرد: اولین همایش، با رویکرد اقتصال دیجیتال برگزار شد و جامعه مخاطب تمام دانشجویان و افرادی هستند که توانمندی اختصاصی برای انجام شغل مبتنی بر حوزه فناوری‌های دیجیتال دارند، زیرا این یک رویکرد ترویجی است. هدف ما از این رویکرد توسعه زیست بوم آزادکاری کشور در جایگاه معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور است. این زیست بوم دارای اجزای فیریلنسرها، پلتفرم‌ها و کسانی که کارفرما هستند، است. 

ذی‌قیمت ادامه داد: آزادکاری و فیریلنسری یک زمینه‌ برای اشتغال افراد جامعه و توسعه آن ها است؛ به همین دلیل افراد متخصص در حوزه دیجیتال که صاحب شغل نیستند به کمک این رویکرد می‌توانند کسب درآمد کنند. باتوجه به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم بوده، یکی از بهترین جلوه‌های مردمی این است که افراد بتوانند باتوجه به توانمندی که دارند در اقتصاد داخلی و بین المللی مشارکت کنند. بسیاری از توانمندی‌های جوانان کشور دارای درآمد بین المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار