رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: در راستای تشدید نظارت‌های بهداشتی بر واحد‌های عمده فرآوری، تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی سه تن و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی در سطح شهرستان کشف و پس از جمع‌آوری معدوم شد.

دکتر تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر واحد‌های عمده فرآوری، تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی کرده است.

وی افزود: طی بازرسی و بررسی یکی از سردخانه‌های سطح شهرستان کرمانشاه بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت و آلایش منجمد تاریخ مصرف کشف و با دستور قضایی به طریق کاملا بهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه ضمن قدردانی از همکاری دادسرا در اجرای این طرح افزود: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسب انقضا، تاریخ، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند.

کشف و ضبط بیش از ۵ تن گوشت منجمد

وی همچنین اظهار کرد: شبکه دامپزشکی کرمانشاه در راستای حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان طی بازرسی و بررسی گوشت‌های منجمد توزیع شده در سطح شهرستان و گزارش سربازان گمنام مقدار ۵ تن گوشت منجمد را نیز کشف کرد.

دکتر کرمیان ادامه داد: این میزان گوشت منجمد خارج از چرخه نظارتی دامپزشکی در سردخانه غیرمجاز در یکی از محله‌های کرمانشاه انبار شده بود که با پس از کشف به دستور مرجع قضایی ضبط شد.

وی با بیان اینکه این سردخانه پلمپ شده است گفت: پرونده در این زمینه تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.