از سوی دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، فراخوان هشتمین سمینار علمی پژوهشی این رویداد منتشر شد.

دبیرخانه این جشنواره روز دوشنبه- هشتم مردادماه- فراخوان شرکت در هشتمین سمینار علمی پژوهشی تئاتر مقاومت را منتشر کرد.

«آگاهی و شناخت ادبیات نمایشی مقاومت در ایران»، «شناخت تئاتر مقاومت و تاریخ نگاری آن»، «تبیین دستاوردهای تاریخی، ادبی و اجرایی تئاتر مقاومت در کشور» و «آگاهی از تئاتر مقاومت و تئاتر ملی در ایران» از اهداف برگزاری این دوره از سمینار است.

«تئاتر مقاومت و امر تاریخی»، «تئاتر مقاومت و امر اجتماعی»، «تئاتر مقاومت و امر دینی»، «تئاتر مقاومت و گفتمان فرهنگی- اجتماعی»، «تئاتر مقاومت و نسبت آن با نمایش های ایرانی»، «تصویر تئاتر مقاومت و ادبیات کهن ایرانی - اسلامی»، «تئاتر مقاومت و جریان های هنری و منطقه‌ای»، «تئاتر مقاومت و تئاتر مستند»، «تئاتر مقاومت و امر بینارشته‌ای» و «تغییر و تحول مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی جهان» نیز قلمروهای پژوهشی سمینار هستند.

براساس زمانبندی اعلام شده، پژوهشگران متقاضی شرکت در این سمینار می‌توانند «چکیده مقاله‌ها» خود را تا پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. این در حالی است که زمان اعلام چکیده مقالات برگزیده، روز اول مهرماه و زمان ارسال مقاله‌های اصلی تا پانزدهم آذرماه امسال اعلام شده است.

هشتمین سمینار علمی پژوهشی تئاتر مقاومت به همراه مراسم رونمایی از کتاب چاپ شده مقاله‌ها پانزدهم دی ماه امسال تعیین شده است.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم تبار در تهران و شهرهای مختلف کشور میزبان مخاطبان و هنرمندان شرکت کننده خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار