با ورود دادگستری گلستان، ۱۹ هکتار از مراتع شهرستان مراوه تپه از یکی از افراد صاحب نفوذ منطقه پس گرفته شد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان  گفت: این فرد بیش از ۱۹ هکتار از مراتع شهرستان مراوه تپه را که در مجاورت زمین‌های کشاورزی او بود به تدریج طی ۳۰ سال، تصرف کرده بود و در آن کشت و کار می‌کرد.

آسیابی افزود: به منظور تسریع در رسیدگی به این پرونده و خلع ید زودتر این زمین‌ها، رئیس حوزه قضایی شهرستان مراوه تپه به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کرد که منجر به بازگشت این اراضی به بیت المال شد.

وی ادامه داد: رفع تصرف این زمین‌ها با حضور رئیس دادگستری این شهرستان اجرا شد و برای جلوگیری از دست اندازی دوباره به این مراتع، محدوده این زمین‌ها با عملیات فارو و شیارکشی مشخص شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اهتمام دستگاه قضا برای حفظ حقوق بیت المال گفت: از سال گذشته تاکنون با رای دادگاه‌های استان بیش از ۴۹۸ هکتار مرتع در استان به بیت‌المال بازگشت.

آسیابی با اشاره به اختصاص دادگاه‌های ویژه پرونده‌های منابع طبیعی در استان گفت: برای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

۲۵ درصد از مراتع و ۱۰ درصد از جنگل‌های گلستان در شهرستان مراوه تپه قرار دارد.

برچسب ها: مراتع ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.