رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: در شرایط کنونی که با ناترازی برق روبه‌رو هستیم، قطعی برق می‌تواند خسارت فراوانی را به کشاورزان وارد کند.

ارسلان قاسمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برق زیرساخت اساسی در تولید بخش صنعت و کشاورزی به حساب می آید که قطعی آن آثار خودش را قطعا خواهد گذاشت چراکه بسیاری از مزارع با پمپ آب و برق کار می کند.

به گفته او،  ماهی و سایر موجودات زنده که پرورش می دهیم‌، نیاز مبرم دارند که شرایط محیطی از جمله آب را فراهم کنیم و قطعی برق اثر سو زیادی می گذارد. از این رو  امیدواریم این امر ما را با چالش مواجه نکند.

قاسمی ادامه داد: عدد و ارقام قطعی برق در بخش های مختلف کشاورزی متفاوت است و کشاورزی به خودخود معنا ندارد، کشاورزی به همراه صنایع غذایی و فرآوری معنا دارد. اما به طور کلی قطعی برق در هر یک از بخش های سبزی و صیفی، گلخانه و مزارع پرورش ماهی اثر سو می گذارد که میزان افت تولید به میزان ساعات قطعی برق و منطقه بستگی دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون افزود: خسارت قطعی برق به زیربخش های مختلف کشاورزی از جمله پرورش ماهی در حال جمع آوری از استان هاست و تا زمان جمع بندی نهایی نمی توان اظهار نظری داشت.

او گفت: در شرایط بحرانی کنونی  هر دقیقه قطعی برق خسارت فراوان وارد می کند، اما اکنون که با ناترازی برق روبه‌رو هستیم، قطعی برق منازل، صنایع و اورژانس  باید اولویت بندی شود، اما این بدان معنا نیست که  وزارت نیرو خسارت قطعی برق را مسئولان جبران نکنند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار