سرپرست ستاد توسعه ویژه فناوری نانو گفت: با جایگزینی تجهیزات هوادهی متعارف به ژنراتور‌های نانو حباب ساز می‌توان بالغ بر دو برابر میزان تولید ماهی سردآبی در کشور را افزایش داد.

عماد احمدوند سرپرست ستاد توسعه ویژه فناوری نانو با اشاره به تولید محصولات جدید در این ستاد گفت: برای توسعه فناوری و تبدیل فناوری به محصولات و کمک برای ورود به بازار در حوزه فناوری نانو یک برنامه منسجم وجود دارد که در سال‌های اخیر سالانه بالغ بر ۲۵۰ محصول جدید وارد بازار‌های نانو می‌شود. سال گذشته تا پایان اسفند ۱۴۰۲ محصولات تایید شده نانو مقیاس از ستاد نانو حدود هزار و ۷۰۰ محصول بوده اند. امسال تمرکز اصلی ما علاوه بر حمایت از ورود محصولات به بازار این است که روی محصولاتی که اثرات اقتصادی و اجتماعی بالایی دارند٬ توجه کنیم.

او افزود: بعضی از حوزه‌ها و محصولات فناوری نانو ظرفیت چشمگیری در تغییر دادن معادلات اقتصادی در کشور دارند. یکی از نمونه‌هایی که سال گذشته توجه ویژه‌ای به آن شده حوزه فناوری نانو حباب است که در زمینه شیلات اثرات مفیدی در معادلات اقتصادی دارد؛ زیرا برای افزایش میزان تولید مالی در کشور به میزان حدود دو برابر، سرمایه گذاری عظیمی برای احداث واحد‌های تولیدی جدید نیاز است.

سرپرست ستاد توسعه ویژه فناوری نانو بیان کرد: در حال حاضر با واحد‌های تولیدی در دست و با تغییرات کوچک در برخی تجهیزات و جایگزینی تجهیزات هوادهی متعارف به ژنراتور‌های نانو حباب می‌توان بالغ بر دو برابر میزان تولید ماهی سردآبی در کشور را افزایش داد که این دارای یک تحول اقتصادی با میزان هزینه بسیار پایین است. در سال گذشته سازمان شیلات همراهی خوبی در سطح رئیس سازمان، مدیران و کارشناسان برای پیشبرد این حوزه هم از نظر اقتصادی و هم اجتماعی با ستاد توسعه ویژه فناوری نانو داشته است.

او تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان و فناور نانو در سال ۱۴۰۱ بازار ۳۰ هزار میلیارد تومانی را تجربه کرده اند. در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار محققان حوزه نانو قرار داده شده و در بخش رصد فناوری نیز مطالعات متعددی انجام شده تا پایش فناوری در سطح جهانی اتفاق بیفتد و در مجموع ۱۹ عنوان کار مطالعاتی انجام شده که نتایج آن در اختیار افراد توسعه دهنده فناوری یا تصمیم‌سازان قرار گرفته است. از ۹۹۳ محقق نیز حمایت کرده ایم.

برچسب ها: نانو حباب ، ستاد نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار