پیکر دومین جوان غرق شده در کانال اصلی آب کشاورزی منتهی به سد نکوآباد پس از چهار روز پیدا شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:حادثه غرق شدن ۲ مرد جوان در کانال انتقال آب جنوب شهرستان فلاورجان پنجشنبه چهارم مرداد امسال به مدیریت بحران استان گزارش و تلاش تیم‌های امدادی، غواصی و نیرو‌های محلی برای یافتن آنها آغاز شد.


منصور شیشه فروش افزود: تیم‌های امدادی از پنجشنبه گذشته تاکنون عملیات جستجو و غواصی را در هشت شهر در مسیر کانال اصلی آبرسانی زمین‌های کشاورزی غرب استان انجام دادند و جسد یکی از غرق شدگان، دیروز در محدوده کانال جوزدان (از توابع نجف‌آباد) و امروز یک شنبه هم پس از چهار روز تلاش شبانه روزی تیم‌های امدادی جسد نفر دوم در محدوده پمپ گاز اشترجان پیدا و تحویل مراجع قضایی شد.

به گفته وی، خطر غرق‌شدگی در کانال‌های انتقال آب کشاورزی با وجود عمق کم آنها، اما به‌دلیل شیب تند و لغزندگی بسیار بالاست و با توجه به سردی آب، مخروطی بودن مسیر کانال‌ها، وفور اشیاء و گل و لای موجود در کف کانال‌ها و آشنا نبودن افراد به شنا، خطر غرق شدگی وجود دارد.

شیشه فروش اضافه کرد: به تازگی بیش از ۳۵۰ کیلومتر از کانال‌های انتقال آب اصفهان در فلاورجان، نکوآباد، خمینی شهر و برخوار به منظور تامین آب باغ‌ها به‌طور موقت آبگیری شده است و خطر غرق شدن در این کانال‌ها وجود دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به افزایش دما و تداوم استقرار توده گرم تابستانی اشاره کرد و درباره خطر شنا کردن در کانال‌های آب، رودخانه‌ها و سد‌ها هشدار داد.

بر اساس گزارش سرآتشیار محمد شریعتی سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان، کانال‌های انتقال آب دارای دریچه‌های تقسیم آب متعددی است که در برخی قسمت‌ها وجود سیفون ها، عمق آن را بیشتر کرده است.
به گفته وی، هنوز علت دقیق غرق شدن این ۲ مرد حدود ۳۰ و ۳۷ ساله مشخص نیست و احتمال می‌رود به قصد شنا و آب تنی وارد کانال انتقال آب شده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار