هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده حدود یک تا دو درجه کاهش می‌یابد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گفت: کانون‌های گردوخاک و تشدید وزش باد در مناطق مستعد استان فعال می‌شود. 


نوید حاجی‌بابایی افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر افزایش سرعت باد در نیمه شمالی و شرق استان از فردا تا روز، چهارشنبه دهم مرداد بر استان حاکم است.


معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان گفت: شدت وقوع پدیده در نیمه اول روز، سه‌شنبه نهم مرداد خواهد بود، روند کاهش نسبی دما از فردا پیش‌بینی می‌شود.


وی پیرامون هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه باد گردوخاک همراه با کاهش دید و کیفیت هوا از اوایل فردا تا سه‌شنبه نهم مرداد در نیمه شمالی و شرقی استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه سبب کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شرق و مرکز استان خواهد شد.


حاجی‌بابایی گفت: مناطق شمال و شرق و مرکز استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار (دولت آباد)، زواره، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف آباد، ورزنه و شهر اصفهان تحت تأثیر خیزش گردوخاک و تشدید غبار آلودی هوا خواهند بود.


وی با بیان اینکه دمای هوای ۲۲ شهرستان اصفهان بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده افزود: چوپانان با دمای ۴۶، خوروبیابانک با دمای ۴۵، اصفهان و بادرود با دمای ۴۴، انارک، خمینی‌شهر، کبوترآباد، مهاباد و ورزنه با دمای ۴۳، آران و بیدگل، شهرضا، فلاورجان، لنجان، مورچه خورت و نجف‌آباد با دمای ۴۲، برخوار (دولت‌آباد)، کاشان کوهپایه و مبارکه با دمای ۴۱، اردستان و نائین با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد، به ترتیب گرم‌ترین نقاط در استان ثبت شدند.


حاجی‌بابایی گفت: بیشینه چوپانان با دمای ۴۶ درجه و بوئین میاندشت با کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان هستند.

برچسب ها: اصفهان ، کاهش ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار