مردم استان همدان در روز‌های گرم تابستانی مصرف آب را افزایش داده اند به گونه‌ای که رکورد مصرف آب در استان همدان در چند روز گذشته شکسته شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، با اشاره به اینکه مصرف آب در مقایسه با روز‌های پیش، بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: مصرف آب شهروندان همدانی در چند روز گذشته به ۲ هزار و ۱۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ متر در ثانیه رسیده است که در مقایسه با بالاترین مصرف آب در دوره‌های پیش، افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

فرهاد بختیاری فر با تاکید بر اینکه منابع آب استان محدود است و باید مدیریت شوند، افزود: هم اکنون روزانه ۸۰۰ لیتر در ثانیه از خط انتقال آب تالوار، ۸۰۰ لیتر در ثانیه از ذخیره سد اکباتان و مابقی مصرف آب مردم استان از طریق چاه‌های شرکت آب و فاضلاب و مهار آب‌های سطحی و رودخانه‌های فصلی تامین می‌شود.

او همچنین گفت: امسال از ذخیره سد اکباتان قرار است ۱۰ میلیون متر مکعب برای آشامیدن مصرف شود و مابقی ذخیره آن برای شرایط حساس و موارد زیست محیطی در مخزن سد نگداری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآوری کرد: هم اکنون مشکلی برای تأمین آب آشامیدنی هم‌استانی‌های عزیز وجود ندارد، اما باید آمادگی لازم برای مواقع بحرانی را داشته باشیم.

فرهاد بختیاری‌فر گفت: کاهش مدت زمان استحمام، عدم شست و شوی خودرو، حیاط، باغچه‌ها و فضای سبز با آب آشامیدنی و استفاده از ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی با حداکثر ظرفیت از جمله نکاتی است که با رعایت آنها می‌توانیم، منابع آب را مدیریت کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.