هشتاد و هشتمین پیوند کبد استان اصفهان پس از یک وقفه پنج ساله در بیمارستان الزهرا (س) با موفقیت انجام شد

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این عمل پیوند به مدت هشت ساعت و با همکاری دکتر پرویز کاشفی متخصص بیهوشی، دکتر بهنام صانعی و دکتر محمد اسلامیان فوق تخصص پیوند کبد و مجاری صفراوی که اعضای تیم پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان هستند، انجام شد.


محمد اسلامیان فوق تخصص پیوند کبد و عضو تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در این عمل جراحی پس از انجام آزمایش‌های لازم، کبد اهدایی از ابوالفضل صالحی ۲۶ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود به بانوی ۳۶ ساله مبتلا به بیماری سیروز کبدی، پیوند شد.


مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان نیز گفت: با کامل شدن تیم پیوند کبد اصفهان و اضافه شدن جراح دوم به این گروه، این عمل جراحی در زمان حاضر در داخل استان انجام می‌شود و دیگر نیازی به اعزام بیماران به شهر‌های دیگر بویژه شیراز نیست.


مریم خلیفه‌سلطانی افزود: بیماران نیازمند پیوند کبد در اصفهان چند سال اخیر ناچار به عزیمت به شیراز برای انجام این عمل بودند که هزینه‌هایی برای آنها به‌همراه داشت و ناچار بودند تردد مداوم به شیراز داشته باشند، اما اکنون دیگر نیازی به این کار نیست.


وی گفت: از طرفی بیماران گیرنده کبد پس از انجام عمل پیوند نیاز به مراقبت مداوم و مراجعه به پزشک دارند که با انجام عمل پیوند در اصفهان این کار نیز در داخل استان انجام می‌شود و نیاز به تردد به شیراز نیست.

خلیفه سلطانی با بیان اینکه عمل جراحی پیوند کبد بطور متوسط حدود هفت ساعت طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: عمل پیوند قلب و کلیه نیز در بیمارستان‌های مختلف اصفهان از جمله چمران، الزهرا (س) و خورشید انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که دچار مرگ مغزی شدند و خانواده آنها به اهدای عضو رضایت دادند در مرحله اول مورد ارزیابی، معاینه، آزمایش خون و سونوگرافی قرار می‌گیرند تا اعضای قابل برداشت مشخص شود و در مرحله دوم پس از آنکه پزشک جراح اعضای فرد مرگ مغزی را برداشت می‌کند با معاینه تشخیص می‌دهد که آیا عضو قابل پیوند است یا رد می‌شود.


مرحوم ابوالفضل صالحی که به علت ایست قلبی تنفسی و آسیب مغزی در بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی شهر بستری و دچار مرگ مغزی شده بود، پس از انجام مراحل مربوط به تایید مرگ مغزی و اخذ رضایت از خانواده وی به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) بیمارستان منتقل شد و اوائل مرداد امسال مورد عمل برداشت اعضا شامل کبد و کلیه قرار گرفت.


کلیه‌های اهدایی این بیمار مرگ مغزی نیز در مراکز آموزشی درمانی الزهرا (س) و خورشید اصفهان به ۲ فرد مبتلا به بیماری کلیوی پیوند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار