مدیرکل منابع طبیعی گیلان از مجروح شدن یک جنگلبان با اره موتوری قاچاقچیان چوب در جنگل‌های گیسوم تالش خبر داد.

سید مازیار رضوی، مدیرکل حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: یک جنگلبان امروز هنگام گشت زنی در جنگل‌های گیسوم تالش به دست قاچاقچیان چوب مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

او افزود: ۲ جنگلبان پس از شنیدن صدای اره موتوری و افتادن درخت پیگیر ماجرا و با ۳ قاچاقچی هنگام بریدن درخت مواجه می‌شوند، متأسفانه یکی از قاچاقچیان با اره موتوری روشن به جنگلبانان حمله می‌کند و یکی از آنها را به شدت مجروح کرده و متواری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان تصریح کرد: با تلاش جنگلبانان قاچاقچیان موفق به بردن چوب آلات نشدند و محموله از سوی نیرو‌های یگان حفاظت ضبط شد.

رضوی با بیان اینکه همچنین جنگلبانان موفق به برداشتن پلاک خودروی قاچاقچیان شدند، گفت: با هماهنگی به عمل آمده با نیروی انتظامی و قضایی استان به دنبال متخلفان هستیم.

او جراحت جنگلبان را از ناحیه بازوی راست و دست چپ و صورت اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این جنگلبان در یکی از بیمارستان‌های رشت بستری است و مراحل درمان را سپری می‌کند.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از ابتدای امسال تاکنون ۳ فقره درگیری با قاچاقچیان جنگل رخ داد که منجر به مجروح شدن ۴ نفر از نیرو‌های یگان حفاظت شده است.

رضوی تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در منابع طبیعی با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.