مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری قم از نظارت مستمر بر مجموعه‌های بازی کودکان در عرصه‌های فضای سبز شهر خبر داد و گفت: ۹۰ درصد مجموعه‌های بازی کودکان در شهر استاندارد هستند.

پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری قم  در خصوص وضعیت استاندارد سازی مجموعه بازی‌ها منصوبه در بوستان‌ها اظهار کرد: ایمن سازی و استاندارد سازی مجموعه‌های بازی کودکان در عرصه‌های فضای سبز یکی از مهمترین اولویت‌های کاری شهرداری قم و سازمان سیما، منظر و فضای سبز بوده و از سال ۹۵ تاکنون برخلاف دیگر کلان شهر‌ها و علیرغم تحمیل هزینه‌های گزاف به شهرداری، هیچ‌گونه مجموعه بازی بدون استاندارد ساخت و اخذ مجوز بهره برداری در عرصه‌های فضای سبز خریداری و نصب نشده است.

وی افزود: شهر قم تنها کلان شهری است که در حال حاضر الزاماً مجموعه‌های بازی کودکان را از شرکت‌های تولید کننده دارای مجوز استاندارد ساخت خریداری می‌کند و در عرصه‌های مختلف مشروط به اخذ مجوز بهره برداری این تجهیزات را نصب کرده است.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری قم اظهار کرد: با وجود تشویقی بودن اخذ مجوز استاندارد ساخت و نصب در خصوص تجهیزات ورزشی و حرکت درمانی، شهرداری قم در این زمینه نیز پیشرو بوده و تعداد بالایی از دستگاه‌های نصب شده در بوستان‌های شهر قم دارای استاندارد ساخت و نصب هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه دبیرخانه کمیته سازمان‌های سیما و منظر کلان شهر‌ها در اختیار شهرداری کلان شهر قم است، این سازمان تجربه کاری خود را در این خصوص در اختیار سایر کلان شهر‌های درخواست کننده نیز قرار داده است.

به گفته وی در حال حاضر تعداد کل مجموعه‌های بازی کودکان در عرصه‌های فضای سبز شهر قم تعداد ۲۰۹ مجموعه بازی و از این تعداد، تعداد ۱۸۵ مجموعه دارای استاندارد ساخت و نصب از شرکت‌های تولیدی مورد تأیید هستند و پس از اخذ مجوز، مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه فرایند تمدید مجوز‌های استاندار به صورت مستمر پیگیری می‌شود، گفت: در حال حاضر نیز با توجه به تعداد مجموعه‌های بازی کودکان و با وجود محدودیت در شرکت‌های بازرسی معتمد اداره کل استاندارد و همچنین محدودیت در تعداد پیمانکاران ایمن سازی، از ابتدای سال جاری تاکنون بازرسی ۶۸ مجموعه بازی در بوستان‌ها برای تمدید مجوز، توسط شر کت‌های بازرسی انجام و در پروسه تمدید اعتبار مجوز بهره برداری است.

جوادیان تصریح کرد: تنها ۲۴ مجموعه فاقد استاندارد ساخت هستند که سال‌های قبل از اجباری شدن استاندارد خریداری و نصب شده که البته همین مجموعه‌ها هم دارای ایمنی کامل هستند و هر سال به مرور زمان این مجموعه‌ها با تجهیزات دارای استاندارد و جدید جایگزین می‌شوند.

وی اذعان داشت: تمام مجموعه‌های بازی توسط تیم متخصص نظارتی این سازمان و پیمانکاران نگهداری به صورت مستمر نظارت شده و در صورت بروز هر گونه اشکال با قید فوریت در دستور کار تعمیرات و اصلاح قرار می‌گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار