سالاری گفت: اگر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ همانند نمایشگاه ونیز شاهد سرکوب رژیم جعلی صهیونیستی بودیم، آنها نمی‌توانستند در مسابقات المپیک حضور یابند.

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در موزه هنر‌های معاصر درباره نمایش آثار هنرمندان ایران در نمایشگاه «نقشی بر سنگ» گفت: در این نمایشگاه آثاری که مربوط به دهه‌های گذشته و مرتبط با موضوع فلسطین و ماجرای تجاوز رژیم صهیونیستی است، برپا شده است. علاوه‌بر آن، آثاری که در ونیز و در غرفه جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمده بود، در معرض دید مخاطبان گذاشته شده است.

سالاری با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های دنیا به تجاوز رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند، افزود: در ونیز اعتراضات به قدری بالا بود، که رژیم صهیونیستی مجبور شد غرفه‌اش را تعطیل کند و برود. اگر این جریان می‌توانست در المپیک رخ دهد، رژیم صهیونیستی در المپیک هم نمی‌توانست حضور یابد. امیدوارم روزی برسد که شاهد محو شدن این رژیم جعلی باشیم.

دوسالانه ونیز نمایشگاهی از آثار هنری معاصر است، که هر دو سال یکبار در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌شود. این رویداد فرهنگی از سال ۱۸۹۵ با هدف حمایت از هنر‌های تجسمی معاصر در ایتالیا راه‌اندازی شد.

شصتمین دوره بینال ونیز از ۲۱ آوریل با شعار «خارجی‌ها همه‌جا» با حضور ۹۵ کشور آغاز شد و این تعداد حضور کشور‌ها بعد از همه‌گیری کرونا بی سابقه بود.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.