فرمانده انتظامی بندرانزلی گفت: در بازرسی از ۲ دستگاه خودروی کامیون و یک دستگاه خودروی نیسان، ۲۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع چوب جنگلی قاچاق کشف شد.

سرهنگ " امیر وهاب زاده " به تشدید اقدامات همه جانبه مجموعه انتظامی به منظور مقابله با قاچاقچیان چوب اشاره کرد و گفت: جنگل به عنوان یکی از مواهب الهی در زندگی انسان و سلامت محیط زیست تاثیرات بسزایی دارد و به همین دلیل باید در حفظ آن کوشا بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۱ و پاسگاه آبکنار حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور مواصلاتی ۲ دستگاه خودروی کامیون و یک دستگاه خودروی نیسان را در حال حمل چوب را مشاهده و برای بررسی آن‌ها را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها، ۲۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی توسکا و صنوبر قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل به تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.
این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه قاچاق چوب و قطع غیر مجاز درختان ضرر جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برچسب ها: چوب ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.